شهید آوینی

 

آيت‌الله تسخيری: قواعد اصلی اداره جامعه را از قرآن می‌توانيم استخراج كينم

آيت‌الله تسخيری: از قرآن می‌توانيم قواعد اصلی اداره جامعه را استخراج كينم؛ قواعدی كه می‌تواند هدايت‌كننده يك مدير در جامعه باشد.

آيت‌الله محمدعلی تسخيری دبيركل مجمع جهانی تقريب مذاهب اسلامی، ضمن بيان مطلب فوق و با اشاره به ديدگاه‌های مختلف در زمينه قرآن و علوم روز خاطرنشان كرد: معتقدم كه قرآن كتاب هدايت است، نه كتاب علمی، ادبيات و غيره.

وی ادامه داد: ولی در اين اثنا، قرآن از پديده‌های عظيم خلقت، ياد و ذكری آورده است و استدلال كرده است كه اين پديده‌ها نشان دهنده عظمت الهی و تعادل خلقت است.

دبيركل مجمع جهانی تقريب مذاهب اسلامی تاكيد كرد، كه آن نظريات جهانی كه ثابت شده‌اند و ترديدی در آنها نيست، همه با قرآن هماهنگ و منطبق است. بر اين اساس اين هم دليلی ديگر بر عظمت قرآن است.

تسخيری توضيح داد: قرآن از خالق جهان است و علم نشان دهنده عظمت خالق است. معتقدم كه نه بايد از بحث‌های علمی پرهيز كرد و نه اينكه همه مباحث علمی را بخواهيم از قرآن كسب كنيم.

وی در زمينه نكاتی كه از آيات قرآن در مورد سياست و اداره جامعه می‌توان گرفت، ابراز داشت: در اين بحث، موضوع تقويت جامعه مطرح است؛ سياست و اداره جامعه جای استفاده از آموزه‌های قرآنی و حتی قصص قرآن است.

دبيركل مجمع تقريب مذاهب با اشاره به داستان «ملكه صبا» كه در قرآن آمده، نحوه حكومت اين ملكه را الگوی مناسبی برای اداره جامعه عنوان كرد.

 

منبع: خبرگزاری فرآنی ایران(ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo