شهید آوینی

 

مشهد برای پذیرایی از پنج میلیون زائر برنامه ریزی کرده است

 
مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری مشهد از آمادگی استان خراسان رضوی برای پذیرایی بیش از پنج میلیون زائر حرم علی ابن موس الرضا (ع) خبر داد.
محمد تقی ترکمن زاده در جلسه مدیران روابط عمومی کلانشهرها با موضوع آمادگی برای نوروز در باشگاه میلاد شهرداری کرج اظهار داشت: شهر مشهد به واسطه وجود بارگاه ملکوتی امام هشتم شیعیان همه ساله پذیرای زائران بی شماری است که بر اساس آخرین آمار به دست آمده در نوروز سال 85 بیش از چهار میلیون زائر در ایام نوروز به این شهر سفر کرده اند.

وی افزود: با توجه به آمار سال گذشته امسال شهرداری و سایر سازمان های استان خراسان رضوی خود را برای پذیرایی بیش پنج میلیون زائر آماده کرده است.

ترکمن زاده افزود: بر همین اساس تعدادی از مدارس ، تکایا و حسینیه های برای اسکان موقت در صورت بروز آب و هوای نامساعد در نظر گرفته شده اند.

وی خاطرنشان کرد: اختصاص دو هزار دستگاه اتوبوس ، 12 هزار تاکسی ، احداث دو پارک با مساحت هفت هزار هکتار و آماده باش نهادهای امداد رسان از دیگر اقدامات مسئولان استان خراسان رضوی برای پذیرایی از مسافران نوروزی مشهد است.

مدیر روابط عمومی شهرداری اصفهان نیز در این نشست اظهار داشت: شهرداری اصفهان با تجهیز تعدادی از مدارس ، تکایا و حسینیه ها و نیز آماده باش نهادهای امداد رسان به منظور پذیرایی از مسافران نوروزی آماده است و از آنها توقع دارد در حفظ و زیبایی شهر با مسئولان اصفهان همکاری داشته باشند.

مدیر روابط عمومی شهرداری کرج نیز در این نشست گفت: شهر کرج در طول سال محل عبور بسیاری از مسافران کشور است و حدود 60 سفرهای کشور از جمله سفرهای نوروزی از این شهر صورت می گیرد.

غلامرضا رضوانی افزود: در آستانه سال نو علاوه بر افزایش تعداد اتوبوس ها و تاکسی های درون شهری بر تعداد اتوبوس های بیرون شهری کرج نیز حدود 25 درصد افزوده شده است.

وی افزود: ستاد استقبال از بهار در شهرداری کلانشهر کرج با جدیت به انجام وظایف خود مشغول است که پاکسازی شهر از پوسترهای تبلیغاتی ، رنگ آمیزی جداول ، استقرار پایگاه های اطلاع رسانی ، توزیع بروشور و اقلام تبلیغاتی ، انتشار اطلس گردشگری و ... از جمله این اقدامات است.

در این نشست یک روزه مدیران روابط عمومی و امور بین الملل کلانشهرهای کشور بر هماهنگی هر چه بیشتر نهادهای خدمات رسان با یکدیگر و تعامل مردم با مجریان قانون و دست اندرکاران شهرداری ها تاکید کردند.

مدیران روابط عمومی شهرداری های اصفهان ،اهواز، تهران ، تبریز ، شیراز ، قم ، کرج و مشهد در این نشست حضور داشتند.


منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo