شهید آوینی

 

كنگره «امام حسين(ع) و مقاومت» امروز در تهران باحضور رييس جمهور برگزار می‌شود


كنگره عاشورا پژوهی تحت عنوان «كنگره امام حسين(ع) و مقاومت» از سوی سازمان اوقاف و امور خيريه در استان تهران با حضور رياست جمهوری، انديشمندان، فرهيختگان و اساتيد حوزه و دانشگاه، امروز ساعت 16:30 در تالار وزارت كشوربرگزار می‌شود.
«ابولقاسم جليلی» از مسئولان برگزاری اين كنگره با اعلام اين خبر گفت: اين كنگره از سلسله كنگره‌هايی است كه امسال از سوی سازمان اوقاف و امور خيريه در 30 استان كشور در طول ماه‌های محرم و صفر در حال برگزاری است.

وی در ادامه با تأكيد بر حفظ فرهنگ وقف و عاشورا افزود: اين كنگره با هدف استفاده بهينه از موقوفات واسطه به ماه محرم و صفر در راستای تبيين نهضت حسينی، تأثير نقش وقف در گسترش نهضت امام حسين(ع) و فرهنگ عاشورا و ايجاد تنوع و تحول در برگزاری مراسم‌ عزاداری و آداب برپايی امور موقوفات در ماه‌ صفر برگزار خواهد شد.

جليلی درباره محور‌ها و موضوعات مورد بحث در اين كنگره اظهاركرد: مفهوم‌شناسی امامت و بررسی جايگاه نظام، مطالعات انجام شده درباره اسوه‌های نهضت امام حسين(ع) و انقلاب اسلامی، شاخص‌های مقاومت در نهضت حسينی، اثرگذاری الگوی مقاومت بر مبارزات شيعيان به پشتوانه مقاومت حسينی از مهم‌ترين محور‌های مورد بحث در اين كنگره خواهد بود.

وی در پايان از استقبال پرشور علاقه‌مندان و عاشقان عاشورا از اين كنگره گفت: در اين كنگره بيش از 100 مقاله متنوع به دبير‌خانه كنگره ارسال شده است كه در مراسم اختتاميه به نفرات برتر كه مقاله ارائه كرده باشند، جوايز نفيسی اهداء خواهد شد.

اين كنگره امروز از ساعت 16:30 با حضور رييس جمهور در تالار وزارت كشور آغاز و تا ساعت 21 ادامه خواهد داشت .
 


منبع: خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo