شهید آوینی

 

همايش «نقش اينترنت در گسترش فرهنگ اسلامی» برگزارشد


همايش «نقش اينترنت در گسترش فرهنگ اسلامی» عصر ديروز در تالار مركز شكوه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب برگزارشد.

در اين همايش كه مديران دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، اساتيد و دانشجويان اين مركز آموزشی حضور داشتند «دكترعلی‌اكبر جلالی» استاد دانشگاه علم و صنعت در سخنانی به سياست علم و فناوری در كشورهای اسلامی پرداخت و گفت: دليل عقب افتادگی كشورهای اسلامی نداشتن سياست علم و فناوری است.

وی افزود: استفاده نكردن از فناوری اطلاعات موجب ناشناس ماندن مفاهيم قرآنی شده‌است.

اين استاددانشگاه گفت:در نگاهی سطحی به اسلام و فناوری اطلاعات متوجه می‌شويم كه می‌توان از اينترنت، رايانه و cd-romها برای تبليغ مفاهيم دينی استفاده كرد. با استفاده از اين فناوری‌ها می‌توان اين مفاهيم را به پژوهشگران خودی وبه ديگران عرضه كرد.

جلالی ادامه داد: هيچ فردی و هيچ يك از پيامبران همچون حضرت محمد(ص) و قرآن انسان‌ها را به علم دعوت نكرده‌است تا به اين حد كه 950 باراز فكر عقل در قرآن صحبت شده‌است.

وی با تأكيد بر اتحاد كشورهای اسلامی گفت: جهان اسلام برای پيشرفت بايد خود را يك شبكه بداند و با اتحاد و تدوين يك سياست علم و فناوری درراه پيشرفت بكوشند.

در اين همايش بيست مقاله از سوی كميته‌ی داوری برگزيده شده‌است كه در نهايت هفت مقاله برای ارائه در روز همايش انتخاب شده‌بود.

بيشتر عناوين ارائه شده در همايش عصر ديروز «اعتياد اينترنتی» بود كه با عنوان همايش كمترين رابطه را داشت.

پيش از اين محورهای اين همايش، «نقش اينترنت در توسعه فرهنگ اسلامی»، «نقش اينترنت در ساخت فرهنگ عمومی جامعه»، «نقش اينترنت بر فرهنگ اديان»، «نقش اينترنت در آموزش جامعه»، «نقش اينترنت در رشد فرهنگ جوانان»، «نقش اينترنت در امنيت فرهنگی خانواده‌ها»، «نقش اينترنت در رشد فرهنگی زنان جامعه»، «نقش اينترنت در تهاجم فرهنگی»، «نقش اينترنت بر الگوی مصرف»، «نقش اينترنت بر اقتصاد جامعه»، «نقش روش‌های مختلف مقابله با جرائم اينترنتی»، «نقش اينترنت در توسعه و پيشبرد كشور»،«نقش اينترنت در كاهش محروميت و توسعه مناطق محروم» و «نقش اينترنت در آموزش های غيركلاسيك (مجازی)» اعلام شده بود.

بنابراعلام مسئولان اين همايش كتابچه مقالات اين همايش با هفت عنوان و 250 صفحه ضميمه نيز در دست چاپ است.
 


منبع: خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo