شهید آوینی

 

آخرین فیلمنامه هنرمند بسیجی برای همیشه ناتمام ماند 

/ پیام بنیاد فرهنگی هنری روایت فتح /

آخرین فیلمنامه زندگی هنرمند بسیجی در سفری نورانی نوشته شد و در پانزدهمین روز اسفندماه 85 برای همیشه ناتمام ماند.
در متن پیام بنیاد فرهنگی هنری روایت فتح به مناسبت درگذشت رسول ملاقلی‌پور آمده است:

"در واپسین روزهای زمستان که بهار به انتظار نوازش شاخه ها نشسته است، آخرین فیلمنامه زندگی هنرمند بسیجی در سفری نورانی نوشته شد و در پانزدهیمن روز اسفند برای همیشه ناتمام ماند و اینچنین پایان اسفند با پایان زندگی هنرمندی شایسته، تن پوشی از ماتم دربر کرد و به همین سادگی "رسول ملاقلی پور" از میان ما پر کشید.

با رسول ملاقلی پور با "سقای تشنه لب" عطش را آزمودیم وبا "بلم" ساخته اندیشه بلدش "به سوی ساحل" رفتیم. با ملاقلی پور بر شانه ستاره ها "پرواز در شب "را تجربه کردیم و مجنون وار "پناهنده" لحظه های دلدادگی شدیم. با او به "چزابه" سفر کردیم تا در محفل "نجات یافتگان" حدیث نامکرر عشق را زمزمه کنیم.

با رسول عزیز لحظه های بسیاری را شانه به شانه "هیوا" در هوای جبهه ها نفس تازه کردیم و سینه به سینه "نسل سوخته" به پیش رفتیم تا در "مزرعه پدری" بوته های امید و آرزو بکاریم. با رسول ملاقلی پور لطیف ترین و پاکترین عشق ها را با "میم مثل مادر" در همه تار و پودمان تجربه کردیم تا یادمان باشد که دریای هنر متعهد، عمیق و بی کرانه است و او غواص مروارید ناب از این بی کرانه دریا بود و افق این را نشان می داد.

شاید اگر رسول مرگ امان می داد "عصر روز دهم" را لحظه به لحظه می گریستیم. اما افسوس که این اثر فقط در پیش تولید مرگی نابهنگام متوقف ماند. کاش فرصت عمر بیش از این با رسول ملاقلی پور مدارا می کرد تا شش گوشه عرش او را ببینیم. شاید بی سبب نبود که پس از این همه سال درست در همین سال که آخرین برگ تقویمش به شانزدهم اسفند ختم شد، او زائر تربت پاک شهید نینوا شد تا با خاطره خوش سفر زیارت به سفر آخرت برود.

روحش شاد و یادش در قلب آحاد ملت هنرمندان متعهد و به ویژه خاکی پوشان بسیجی این دیار جاودان باد که خود یکی از آنان بود."
 


منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo