شهید آوینی

سردار سرلشگر صفوی:

سپاه و بسیج 340 میلیون متر مربع فضای سبز ایجاد كردند

فرمانده كل سپاه اعلام كرد كه سپاه و بسیج در سال جاری بیش از 340 میلیون متر مربع فضای سبز ایجاد كرده‌اند.

 

سردار سرلشگر رحیم صفوی فرمانده كل سپاه پاسداران كه صبح روز چهارشنبه در حاشیه مراسم درختكاری با خبرنگاران سخن می‌گفت، با اشاره به این كه این روز به عنوان روز منابع طبیعی، بسیج سازندگی و نهضت سبز در سپاه نامیده شده است، به بیان اقدامات سپاه و بسیج در این بخش پرداخت.
وی با اعلام این كه بیش از 10 میلیون بسیجی و نیز 500 هزار سپاهی به مدت 1 هفته به نهضت سبز روی می‌آورند، شعار امسال این نیرو را "هر سپاهی و بسیجی یك نهال" عنوان كرد و گفت: بسیج سازندگی در بخش منابع طبیعی، آبخیزداری و جنگل كاری با بكارگیری 1 میلیون و 400 هزار بسیجی وارد عمل شد و توانست در طی سال جاری، بیش از 4 میلیون و نهصد هزار انواع نهال را تولید كند كه اكثر این نهال‌ها از نوع ثمرده مثل زیتون هستند.
فرمانده كل سپاه اضافه كرد: تنها در یك مورد از این اقدامات، خواهران بسیجی در استان گلستان، 600 هزار نهال تولید كردند. همچنین در این مدت بیش از 5 میلیون اصله نهال توسط بسیجیان تولید شده كه به عنوان مثال، بسیجیان استان سیستان و بلوچستان كه منطقه‌ای خشك و نیمه بیابانی است 1 میلیون نهال را تولید و در اختیار مردم قرار دادند.
كاشت 5 میلیون و 400 هزار نهال در سراسر كشور، دیگر اقدام بسیجیان بود كه سردار صفوی با اشاره به آن، افزود: بسیجیان در بخش بیابان زدایی، حفاظت از جنگل ها و احیاء مراتع، عملكردی 16 هزار هكتاری داشتند.
وی در ادامه سخنان خود، خاطرنشان كرد كه در محوطه‌ها و مراكز نیروی مقاومت بسیج بیش از 13 هزار هكتار، در نیروی زمینی سپاه 13 هزار هكتار، نیروی هوایی 4950 هكتار، نیروی دریایی 970 هكتار و در سایر مراكز سپاه نیز حدود 3 هزار هكتار زمین زیر پوشش فضای سبز قرار گرفته است كه مجموعاً بیش از 34 هزار و 700 هزار هكتار می‌شود.
سردار صفوی در پایان با تقدیر از تلاش‌های تمامی كسانی كه در راه آبادانی و سرسبزی ایران خدمت می‌كنند، از همه مردم بویژه سپاهیان و بسیجیان خواست تا در این راه به كشور كمك كنند.
 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo