شهید آوینی

 

احداث دانشگاه جامع قرآن كريم در كشور

حجت الاسلام و المسلمين «محمدعلی راغبی» رئيس دبيرخانه دانشكده‌های علوم قرآنی كشور در مراسم معارفه رئيس جديد دانشكده علوم قرآنی خوی با اعلام اين مطلب افزود: اين دانشگاه با هدف گسترش آموزش‌های تخصصی قرآن كريم در تهران راه‌اندازی خواهد شد و با شروع به كار آن دانشكده‌های علوم قرآنی كشور به دانشكده‌های تخصصی تبديل و رشته‌های علوم قرآنی و دانشجويان اين رشته‌ها افزايش خواهند يافت.

«محمدعلی راغبی» از راه‌اندازی 5 دانشكده علوم قرآنی جديد در كشور هم خبر داد و گفت: اين دانشكده‌ها سال آينده در تبريز، خمين، اصفهان، بجنورد و بيرجند راه‌اندازی خواهند شد و تعداد آنها از 8 دانشكده به 13 دانشكده افزايش خواهد يافت.

وی با اشاره به راه‌اندازی 3 رشته جديد در مقطع كارشناسی ارشد علوم قرآنی گفت: اين رشته‌ها شامل ترجمه قرآن كريم، مشاوره قرآنی و مديريت فعاليت‌های قرآنی است كه از سال آينده راه‌اندازی خواهند شد و تعداد رشته‌های كارشناسی ارشد دانشكده‌های علوم قرآنی به 6 رشته خواهد رسيد.

«راغبی» افزود‌‌: هم اكنون 3 هزار دانشجو در 4 رشته كارشناسی و 2 رشته كارشناسی ارشد در دانشكده‌های علوم قرآنی كشور مشغول تحصيل هستند.

در اين مراسم مدير كل اوقاف و امور خيريه استان و امام جمعه خوی در سخنانی بر تقويت و گسترش فعاليت‌های قرآنی تأكيد كردند و در پايان «ولی نوروزی» به عنوان رئيس جديد علوم قرآنی خوی معرفی و از خدمات رئيس قبلی تجليل شد.


منبع: خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo