شهید آوینی

 

پنجمين دوره مسابقات بين‌الجلسات قرآن متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود     

پنجمين دوره مسابقات سراسری بين‌الجلسات قرآن متفاوت‌تر از سال‌های گذشته از لحاظ كمی و كيفی برگزار خواهدشد.

احمد حاج شريف، مسئول اجرايی پنجمين دوره مسابقات سراسری بين‌الجلسات قرآن  با بيان اين مطلب افزود: در چهار دوره گذشته ما فقط در بخش قرائت مسابقات را برگزار می‌كرديم اما امسال با توجه به پيشرفت آموزش در جامعه قرآنی رشته‌های حفظ كل و مفاهيم قرآنی نيز به مسابقات اضافه شده است.
وی ‌ادامه داد: از طرفی ما سال‌های گذشته با 100 تا 1200 نفر مسابقات را برگزار می‌كرديم اما امسال 152 نفر از 30 استان حضور دارند و اين موضع باعث ايجاد انگيزه بيشتر و رقابت فشرده‌تر می‌شود.
حاج‌شريف اهداف پنجمين دوره مسابقات سراسری بين‌الجلسات قرآن را همايش، آموزش و سنجش عنوان كرد و افزود: مسابقات با سه هدف برگزار می‌شود كه در بخش همايش منظور گردهم‌آيی مسئولان دارالقرآن‌های سراسر كشور و ارائه راه‌كارهای جديد برای آموزش قرآن و نهادينه كردن مفاهيم قرآنی در جامعه است.
مسئول اجرايی پنجمين دوره مسابقات سراسری بين‌الجلسات قرآن تصريح كرد: هدف دوم بحث آموزش است. هدف سازمان دارالقرآن الكريم صرفا برگزاری مسابقه و انتخاب نفرات برتر نيست، ما در اين مسابقات با برگزاری كلاس‌ها و جلسات پرسش و پاسخ مشكلات و شبهات قاريان و قرآن آموزان را با حضور اساتيد و نفرات برتر در مسابقات بين‌المللی برطرف می‌كنيم.

حاج شريف افزود: هدف سوم سنجش است، دوره‌های قبل فقط در رشته قرائت برگزار می‌شد اما امسال حفظ كل و درك مفاهيم نيز به مسابقات افزوده شده است كه با ارائه كتاب تفسير آيات دين و زندگی جلد يك، كه حدودا يك ماه پيش در اختيار نفرات حاضر در اين مرحله گذاشته شد، هم‌زمان با مراسم اختتاحيه، روز يكشنبه، ششم اسفندماه جاری از آنها امتحان به عمل می‌آيد تا ميزان درك قرآنی نفرات نيز مورد بررسی قرار گيرد.

وی در پايان داوری اين دوره را نيز نسبت به دوره‌های قبل متفاوت عنوان كرد و يادآورشد: در پنجمين دوره با توجه به حضور بيشتر قاريان و افزوده شدن رشته‌های حفظ كل و درك مفاهيم سعی كرده‌ايم از داوران برتر كشور دعوت كنيم تا با حضورشان در اين مسابقات، رقابت‌ها را از بعد داوری در سطح بالايی قرار دهند كه اين موضوع نيز می‌تواند يكی از مهم‌ترين محورهای تفاوت رقابت امسال با دوره‌های قبل باشد.
 

منبع:خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo