شهید آوینی

 

واکنش آيت‌الله نوری همدانی به سخنان نماينده مجلس هلند

در پی سخنان اهانت آميز يکی از نمايندگان مجلس هلند به قرآن مجيد، آيت‌الله نوری همدانی اين سخنان را شديداً محکوم کرد.

به نقل از مرکز خبر حوزه، آيت‌الله نوری همدانی در ديدار با پرسنل حفاظت امنيت پرواز و برخی از کارکنان وزارت دفاع سخنان اهانت‌آميز يکی از نمايندگان مجلس هلند به قرآن مجيد را شديدا محکوم کرد و‌ گفت: اين اولين باری نيست که به مقدسات اسلامی توهين می‌شود و دول اسلامی بايد با احضار سفير اين کشور، محدودکردن روابط ديپلماتيک و تحريم کالاهی آنها، قدرت و عظمت اسلام را به نمايش گذاشته و از ادامه اين هجمه‌ها جلوگيری نمايد.

اين مرجع تقليد با تاکيد بر وجود امنيت فکری مسلمانان در دنيا تصريح کرد: هلند از کشورهايی است که سال‌ها کشور اندونزی را مستعمره خود کرده بود و سوابق اين کشور در تاريخ، سياه و تاريک است.

وی با بيان اينکه با پيروزی انقلاب اسلامی ايران و از انزوا خارج‌شدن اسلام ناب محمدی، اين دين الهی بری قدرت‌طلبان و استعمارگران يک خطر محسوب می‌شود، يادآور شد: امام خمينی (ره) با فتوی خود درباره سلمان‌رشدی درس بزرگی به ما دادند تا در برابر قدرت‌هی استکباری کوتاه نياييم و از حقوق مذهبی خود دفاع کنيم.

آيت‌الله نوری همدانی حساسيت در برابر چنين توهين‌هايی را ضروری دانست و تاکيد کرد: مبانی اسلامی مستدل به مباحث عقلی است و اسلام به وسيله قرآن، تمدن با شکوه و عظيمی در صدر اسلام برپا کرد.

شايان ذکر است يکی از نمايندگان مجلس هلند در سخنانی که روز 13/2/2007 در يکی از مطبوعات هلند منتشر شد، گفته بود: اسلام دين خشونت و بدرفتاری است و اگر «محمد » زنده بود، از اين کشور اخراج می‌شد.

وی از مسلمانان خواسته بود که اگر می‌خواهند در هلند زندگی کنند، بايد نصف قرآن را پاره کرده و به دور بيفکنند.


منبع: خبرگزاری قرآنی یران(یکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo