شهید آوینی

 

جشنواره فیلم "کودکان برای کودکان" در تهران برگزار می‌شود

همزمان با برگزاری پنجمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران، دومین جشنواره فیلم کودکان برای کودکان نیز برگزار می‌شود.
روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعلام کرد این جشنواره که نخستین دوره آن خرداد سال گذشته همزمان با مجمع عمومی و پنجاهمین سالگرد تأسیس سیفژ (سازمان بین‌المللی سینمای کودک و نوجوان) در تهران برپا شد، از روز ششم اسفند همزمان با افتتاح جشنواره پویانمایی در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون برگزار می‌شود.

جشنواره فیلم "کودکان برای کودکان" جشنواره‌ای است که در آن کودکان و نوجوانان شش تا 16 ساله فیلم‌های زنده یا انیمیشن را که به صورت وی‌اچ‌اس، ویدئویی، دیجیتال و بتاکم در مدت زمان هشت دقیقه و با موضوع کودک ساخته‌اند، نمایش می‌دهند. به همین منظور غرفه‌ای برای نمایش فیلم‌های جشنواره فیلم کودکان برای کودکان در روزهای برپایی جشنواره پویانمایی در نظر گرفته شده است.

در دومین دوره این جشنواره 180 فیلم انیمیشن و 160 فیلم زنده به دبیرخانه رسیده که از بین آنها در مجموع 80 فیلم به بخش مسابقه راه یافته‌اند و در پنج گروه سنی مورد ارزیابی و داوری قرار می‌گیرند و همزمان با پایان جشنواره پویانمایی تهران برگزیدگان این جشنواره نیز معرفی خواهند شد.

فراخوان این جشنواره از طریق مطبوعات، صدا و سیما، کتابخانه‌های کانون و مدارس اعلام شد و استقبال کودکان از آن بسیار چشمگیرتر از سال گذشته بوده است. این جشنواره که در برخی کشورهای جهان نیز برگزار می‌شود، برای نخستین بار سال 2001 در یونان برگزار شد.
 

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo