شهید آوینی

 

ششمين همايش سراسری ناشران و خطاطان قرآن كريم برگزار شد

«محمد خواجوی» رئيس سازمان دارالقرآن الكريم در اين همايش گفت: بعد از انقلاب هر روز شاهد رشد و پيشرفت در عرصه‌ای بوده‌ايم؛ به طور مثال قبل از انقلاب اگر كسی واژه ترتيل را به كار می‌برد كسی با آن آشنا نبود اما امروزه بسياری از مردم با آن آشنا هستند.

وی افزود: قبل از انقلاب، ناشران، قرآنی را چاپ می‌كردند بدون آن كه به رسم الاملا يا رسم المصحف آن اشنا باشند بعد می‌ديديم كه قرآنی را چاپ می‌كنند كه چند صد غلط دارد اما الان بسياری از ناشران ما با اين مفاهيم آشنايی نسبی دارند.

خواجوی نشر قرآن را امر بسيار مقدسی دانست و اظهار كرد: ابلاغ و انتشار متن و آموزه‌های قرآن به نحوی ابلاغ رسالت و انتشار غنی‌ترين متن فرهنگی به مردم است ضمن اين كه ناشران نقش مهمی در صيانت از قرآن در مقابل تحريف دارند.

وی تاكيد كرد: در يك نظام آزاد مبتنی بر قرآن و اهل بيت(ع) بايد هر روز شاهد حركت‌های جديد در عرصه قرآن باشيم.

رئيس سازمان دارالقرآن الكريم در ادامه با اشاره به عملكرد 21 ساله اين سازمان در تصحيح قرآن و صدور مجوز گفت: از سال 64 تاكنون 259 هزار و 273 جزء قرآن و هشت هزار و 642 قرآن تصحيح شده همچنين پنج هزار و 61 مجوز قرآن صادر شده است.

وی افزود: بيش از 91 ميليون قرآن با صدور مجوز‌های ذكر شده انتشار يافته است.

خواجوی اظهار كرد: همچنين در سال 85، 750 مجوز قرآن با شمارگان نه ميليون و 253 هزار و 200 صادر و 22 هزار و 501 جزء قرآن تصحيح شده است.


منبع: خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo