شهید آوینی

 

كيومرث پوراحمد «مرد جنگي» حبيب احمدزاده را مي‌سازد

حبيب احمدزاده فيلمنامه داستان «مرد جنگي» را مي‌نويسد تا كيومرث پوراحمد آن را به تصوير بكشد.
احمدزاده  با بيان اين مطلب گفت: داستان كوتاه «مردم جنگي» از سري داستان‌هاي چاپ شده در كتاب «داستان‌هاي شهر جنگي» است و قرار است كيومرث پوراحمد فيلمنامه‌اي را كه من از اين داستان در دست تهيه دارم، كارگرداني كند.
وي افزود: هنوز تهيه‌كننده‌اي براي اين فيلم تعيين نشده، اما تاكنون اكبر نبوي براي اين كار ابراز تمايل كرده است.
كتاب «داستان‌هاي شهر جنگي» كه پيش از اين توسط انتشارات «سلام» شش بار تجديد چاپ شده بود، هم‌اكنون به وسيله انتشارات سوره مهر در دست چاپ است و به زودي هفتيمن چاپ اين كتاب( اولين چاپ سوره مهر) به بازار عرضه مي‌شود.
حبيب احمدزاده 27 مهرماه سال 1343 در آبادان متولد شد. وي فارغ‌التحصيل كارشناسي ارشد ادبيات نمايشي از دانشگاه هنر تهران است. احمدزاده از جمله فعالان در عرصه ادبيات پايداري و مقاومت بوده و تا كنون دو كتاب در اين زمينه نوشته است، همچنين در نگارش فيلمنامه آژانس شيشه‌اي، چتري براي كارگردان، دكل و ... همكاري داشته است.

از جمله آثار وي مي‌توان به كتاب «داستان‌هاي شهر جنگي» (با تيراژ 39900 جلد در هفت چاپ) و برنده بهترين كتاب داستان كوتاه دفاع مقدس(1378) وبرترين كتاب بيست سال داستان‌نويسي دفاع مقدس (1379)، «شطرنج با ماشين قيامت» برنده جايزه ادبي اصفهان (1385)، تنها رمان تقدير شده در كتاب سال دفاع مقدس(1385)، كانديد كتاب سال انجمن نويسندگان و منتقدان مطبوعات كشور(1385)، كانديد قلم زرين و كانديد كتاب سال جمهوري اسلامي ايران اشاره كرد.
همچنين فيلم «اتوبوس شب» به كارگرداني و نويسندگي كيومرث پوراحمد، براساس مجموعه داستان «داستان‌هاي شهر جنگي» نوشته حبيب احمدزاده در بيستو پنجمين جشنواره فيلم فجر به نمايش درآمد.
اين فيلم در90 دقيقه ماجراي نوجوان رزمنده‌اي را به تصوير مي‌كشد كه به تنهايي چندين اسير عراقي را به پشت جبهه منتقل مي‌كند و در اين كار با مشكلاتي مواجه مي‌شود.

 

منبع: خبرگزاری فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo