شهید آوینی

 

شاعران و نوحه‌سرايان شورآفرين عاشورايی تجليل می‌شوند

دومين همايش تجليل از فجرآفرينان از 16 نفر از شورآفرينان عاشورايی كه آثاری در قالب شعر و نوحه سروده‌اند تجليل می‌كند.

حجت السلام و المسلمين« علی ملانوری»،دبير دومين همايش تجليل از فجرآفرينان عاشورايی با بيان اين مطلب گفت: در اين همايش علاوه بر تجليل از 13نفر از شهدای محرم سال 57 از16 نفر از شورآفرينان عاشورايی كه در آن زمان با سرودن شعر، نوحه، سرود، مشوقی برای حضور رزمندگان و ايثارگران بودند تقدير به عمل می‌آيد.

وی در ادامه هدف از برگزاری اين همايش را تجليل از شهدای دهه‌ی اول محرم سال 57 عنوان كرد و افزود: قصد داريم تا در سال‌های آينده زمينه‌ای فراهم كنيم تا از تمامی فعالان عرصه‌ی ترويج فرهنگ ايثار و شهادت تجليل شود.

دبير دومين همايش فجرآفرينان عاشورايی ادامه داد: در اين همايش همچنين ازكسانی كه در رشته‌های ادبی‌ از جمله شعر، خاطره‌، سرود، عكاسی و گزارشگری در سال 57 حضور داشته و شورآفريده‌اند،انتخاب و مورد تقدير قرار خواهند گرفت.

وی در ادامه با اشاره به محورهای انتخاب شهيدان محرم سال57 تصريح كرد: قرار داشتن در ميان شهدای دهه‌ی اول محرم به‌خصوص تاسوعا و عاشورای حسينی، سابقه‌ی مبارزه عليه رژيم طاغوت، تاثيرگذاری فعاليت آن‌ها و ادامه دادن راهشان از طريق خانواده‌هايشان، تحصيلات و فعاليت‌های فرهنگی را مهم‌ترين معيارهای انتخاب شهيدان محرم سال 57 عنوان كرد.

 تجليل‌ازتمامی‌فعالان‌عرصه‌ی‌فرهنگ
قصد داريم تا در سال‌های آينده زمينه‌ای فراهم كنيم تا از تمامی فعالان عرصه‌ی ترويج فرهنگ ايثار و شهادت تجليل شود
 

حجت السلام ملانوری با اشاره به برگزاری همايش ياداوری كرد: اين همايش تلفيقی از دو همايش شورآفرينان عاشورايی و فجر آفرينان عاشورايی است كه در قالب دومين همايش تجليل از فجرآفرينان عاشورايی برگزار می‌شود.

وی در پايان با بيان اين كه هدف از انتخاب شهدای محرم سال 57 تنها يادآوری رشادت‌ها و دلاوری‌های جوانان شهيدی است كه برای رسيدن به آزادی از جان خود گذشتند، گفت: قصد ما انتخاب شهيدی خاص نبوده‌ است و انتخاب يك شهيد از شهيدی ديگر كاری غير ممكن است؛ چراكه همه‌ی آن‌ها برای دفاع از كيان و مليت و دين خود جنگيده و شهيد شده‌اند.

يادآوری می‌شود اين همايش 29 بهمن‌ماه در تالار وحدت برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo