شهید آوینی
 
نخستين جشنواره بين المللی شعر فجر با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز می شود

نخستين جشنواره بين المللی شعر فجر با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی از مشهد مقدس آغاز می شود.

هادی منوری دبير جشنواره شعر فجر خراسان شعبه خراسان رضوی، اظهار داشت: برای نخستين بار جشنواره بين المللی شعر فجر 17 بهمن ماه جاری با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی و شاعران خارجی و ايرانی در مشهد افتتاح می شود.

وی افزود: در اين مراسم علاوه بر وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار خراسان رضوی نيز به سخنرانی می پردازد و پس از آن شاعران ايرانی و خارجی شعر خوانی می كنند و در پايان نيز از پنج شاعر برگزيده جشنواره شعر فجر خراسان تجليل می شود.

رئيس شورای شعر خراسان رضوی بيان كرد: اين جشنواره 19 و 20 بهمن ماه به ترتيب در شيراز و اصفهان ادامه می يابد و تهران نيز 21 بهمن ميزبان مراسم اختتاميه نخستين جشنواره بين المللی شعر فجر خواهد بود.

وی ادامه داد: به علت همزمانی جشنواره با ماه محرم علاوه بر شاخه های شعر كلاسيك، نو (نيمايی)، كودك و نوجوان، انقلاب و طنز دو شاخه شعر مذهبی و آيينی نيز به اين جشنواره افزوده شده است.

دبير جشنواره شعر فجر خراسان با بيان اينكه شاعران فارسی زبان خارجی از 5 كشور جهان نيز در اين جشنواره حضور دارند؛ افزود: در مراسم افتتاحيه نخستين جشنواره بين المللی شعر فجر شاعران فارسی زبان ازكشورهای هندوستان، پاكستان، لبنان، افغانستان و تاجيكستان حضور دارند.

وی ماهيت شعر، تاثيرگذاری و سبك شعر را از مولفه های داوری آثار بيان كرد و افزود: داوری آثار در دو مرحله صورت گرفت؛ در مرحله اول از 100 نفر از استادان دانشگاه و نخبگان فرهنگی استان نظرسنجی شده و در مرحله دوم نيز هفت داور مرحله نهايی قضاوت آثار را برعهده خواهند داشت و داوری آثار فارسی زبانان خارج از كشور در شاخه ای جداگانه صورت گرفت.

منوری در پايان گفت: در مراسم اختتاميه علاوه بر تجليل از برگزيدگان 10 رشته جشنواره از هر استانی كه جشنواره شعر فجر در آن برگزار شده نيز يك نفر مورد تقدير قرار می گيرد.

منبع : خبرگزاری قرآنی ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo