شهید آوینی

 

کلاسهای آموزش معارف اسلامی در دانشگاه وین برگزار می شود
معلمان و آموزگاران مسلمان اتریش که خواستار تدریس معارف دینی و اسلامی در مدارس مقطع متوسطه هستند در واحدهای آموزشی دانشگاه وین ثبت نام کرده و سطح دانش آکادمیک خود را ارتقاء می بخشند.

به نقل از اسلام آنلاین، عدنان اصلان، ناظر برنامه آموزش معارف اسلامی دانشگاه وین گفت: دانشگاه وین با درخواستهای بسیاری از سوی متقاضیان ثبت نام در کلاسهای آموزش معارف اسلامی رو به رو شد.

در حال حاضر 25 دانشجو در این کلاسها که از سوی دپارتمان علوم آموزشی دانشکده فلسفه و علوم آموزشی ارائه شده ثبت نام کرده اند و انتظار می رود ترم آینده این تعداد به 70 نفر افزایش یابد.

متقاضیان ثبت نام دراین دوره از کلاسها باید از زبان عربی، قرآن کریم و فقه اطلاع جامع و کاملی داشته باشند، فارغ التحصیلان مدرک لیسانس علوم آموزشی اسلامی دریافت خواهند کرد.

این برنامه دو ساله با هدف آموزش آموزگاران اسلامی برای مقطع متوسطه تدوین شده است تا آموزگارانی دارای صلاحیت لازم تربیت شده و فضای آکادمیک برای تحقیقات علمی فراهم شود.

شرکت کنندگان همچنین برخی از موضوعات مربوط به آموزش دینی و اخلاقی در تدریس و تحقیق را مورد مطالعه قرار می دهند و شیوه رفتار نبوی را می آموزند.

اخلاق، تصوف، علوم انسانی، فلسفه، جامعه شناسی دینی، روانشناسی دینی و تاریخ اروپا از موضوعاتی است که واحدهای آموزش معارف اسلامی دانشگاه وین آنها را مورد توجه قرار می دهد.

ارتقاء سطح درک اسلام در جوامع اروپایی و بهبود مهارتهای گفتگوی بین ادیان از دیگر اهدافی است که این کلاسها دنبال خواهند کرد.

400 هزار مسلمان اتریش 4 درصد از جمعیت 8 میلیونی این کشور را تشکیل داده اند، به دنبال تصویب قانون سال 1912 اسلام در این کشور به رسمیت شناخته شد و پس از مسیحیت کاتولیک دومین دین بزرگ اتریش محسوب می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo