شهید آوینی
 
همزمان با دهه اول محرم دو كتاب عاشورايي از سنگري منتشر مي‌شود
همزمان با دهه اول محرم دو كتاب عاشورايي از سنگري منتشر مي‌شود  محمدرضا سنگري - شاعر و منتقد ادبي- دو كتاب «روايت آتش و عطش» و «آيينه‌داران باران» را همزمان با ايام محرم و سوگواري سالار شهيدان به بازار كتاب عرضه مي‌كند.  محمدرضا سنگري در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس، با اشاره به اين كه بعد از مدت‌ها به سراغ نثر ادبي رفتم، ادامه داد: در اين دو كتاب نثري ادبي را كه نزديك به شعر است، در دست چاپ دارم و در ايام محرم به بازار مي‌آيد.
وي اظهار داشت: اولين كتاب «روايت آتش و عطش» نام دارد كه كه نثرهاي عاشورايي هستند و كاملا به شعر پهلو مي‌زنند. به گونه‌اي كه با حسي شاعرانه اما قلمي نثرگونه، برخي از صحنه‌هاي عاشورا را ترسيم كرده‌ام.
سنگري با تاكيد بر اين نكته كه انتشارات «خورشيد باران» اين كتاب را منتشر مي‌كند، افزود: مجموعه ديگري را هم در دو جلد آماده انتشار دارم كه «آيينه‌داران آفتاب» نام دارد.
وي اضافه كرد: در اين اثر، ياران حضرت اباعبدالله را با بافتي ادبي معرفي كرده‌ام و انتشارات اميركبير آن را چاپ خواهد كرد.
محمدرضا سنگري اول آبان 1333در شوش متولد شد. وي فارغ‌التحصيل دكتراي زبان و ادبيات فارسي از دانشگاه تهران است. شعرهاي سنگري تاكنون به صورت پراكنده در برخي از نشريات چاپ شده است. او تا به امروز در بسياري از همايش‌هاي سراسري شعر دفاع مقدس و شب‌هاي شعر دفاع و مقاومت حضور داشته و كتاب «بررسي ادبيات منظوم دفاع مقدس» اين نويسنده كه در سه جلد نوشته شده به عنوان برترين كتاب سال دفاع مقدس شناخته شده است.
از آثار وي مي‌توان به "سوگ سرخ"، "حنجره معصوم"، "زبان و ادبيات فارسي پيش‌دانشگاهي در جلدهاي متعدد"، "كرشمه‌هاي قلم"، "يادهاي سبز" و "پيوند دو فرهنگ عاشورا و دفاع مقدس" اشاره كرد.
 

منبع:خبرگزاری فارس

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo