شهید آوینی
 
فرهنگ‌نامه كامل الفاظ قرآن در مصر منتشرشد

به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی«محيط»، «محمد عتريس» محقق علوم قرآنی مصر در كتاب خود با نام« المعجم الوافی لكلمات القرآن الكريم يا فرهنگ كامل لغات قرآنی» كه در 1080 صفحه تاليف شده‌است، تمامی الفاظ موجود در قرآن را بر اساس حروف الفبا تنظيم و با شرح ريشه اصلی كلمات قرآن، بيان معانی آن‌ها و شرح آن‌ها با مراجعه به تفاسير قرآن، تاليف كرده‌است.

مخاطبان با مراجعه به اين فرهنگ‌نامه قرآنی و ديدن كلمه مورد نظر، تمامی اطلاعات لازم را نظير اينكه كلمه در چه سوره‌ای و در چه آيه‌ای آمده و يا اصل، ريشه و مبنای فقهی و لغوی آن چيست، به دست خواهد آورد.

گفتنی است، علمای «الازهر» مصر نيز با بررسی اين فرهنگ‌نامه قرآنی اعلام كردند: كتاب مذكور جزء كامل‌ترين فرهنگ‌های قرآنی است و اطلاعات جامع و كاملی را درباره كلمات قرآن كريم در اختيار خوانندگان می‌گذارد.

همچنين مراجعه به اين فرهنگ‌نامه آسان است و مخاطب به راحتی با مراجعه به كلمه مورد نظر، شرح و تفاسير مربوط به آن كلمه را پيدا می‌كند.

يادآوری می‌شود، كلمات اين فرهنگ‌نامه قرآنی مطابق خط‌الرسم قرآنی «عثمان» است و مولف ضمن شرح كلمات به احاديث موثق نبوی نيز استناد می‌كند.
 

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo