شهید آوینی

 

سايت اطلاع‌رسانی مساجد كشور راه‌اندازی می‌شود

به نقل از روابط عمومی سازمان تبليغات اسلامی، «محمدعلی موظف رستمی» رئيس اداره توسعه و تجهيز فرهنگی مساجد معاونت امور فرهنگی و تبليغ پس از تشريح و تبيين فعاليت‌های اداره تجهيز فرهنگی مساجد عنوان كرد: اين مركز ارائه برنامه‌ها، شناسايی وضعيت موجود در مساجد و تغذيه نرم‌افزاری و برنامه‌ای مراسم و مناسك مذهبی در مساجد را بر عهده دارد.

موظف رستمی در ادامه از راه‌اندازی سايت مساجد كشور خبر داد و گفت: به زودی با تكميل مراحل راه‌اندازی اين سايت، كاربران می‌توانند با شناسنامه مساجد كشور كه در آن برنامه‌های نرم‌افزاری و پژوهشی اين مراكز معنوی گنجانده شده است، آشنا شوند.

رئيس اداره توسعه و تجهيز فرهنگی مساجد تصريح كرد: در بخش كتابخانه‌ای سايت مسجد نيز كاربران می‌توانند از غنی‌ترين كتاب‌های موجود در حوزه دين و مسجد استفاده كنند.

وی راه‌اندازی و تجهيز كتابخانه شبستانی در مساجد را يكی ديگر از رئوس فعاليت‌های اين اداره عنوان كرده و افزود: اين طرح با اعتباری بالغ بر 4 ميليارد ريال و در هزار و 473 مسجد كشور اجرا می‌شود كه هدف از اجرای اين طرح ترويج فرهنگ كتاب‌خوانی در مساجد است.

موظف رستمی بر تعامل دستگاه‌های ذيربط در فعاليت‌های فرهنگی و مذهبی مساجد تأكيد و عنوان كرد: بر اساس برنامه چهارم توسعه، سازمان تبليغات اسلامی و اداره كل اوقاف و امور خيريه موظف هستند با همكاری سازمان ميراث فرهنگی و گردشگری طرح جامع مساجد را اجرا كنند.

وی افزود: اين طرح پس از بررسی و رفع نواقص و ايرادات موجود در حال پيگيری است كه مضاف بر آن ستاد پشتيبانی و هماهنگی مساجد كشور نيز در نظر دارد برنامه‌های فرهنگی، عمرانی، مذهبی و اجتماعی مساجد را ساماندهی كند.

رئيس اداره توسعه و تجهيز فرهنگی مساجد در خاتمه خاطرنشان كرد: كميته‌ای كارشناسی متشكل از پنج نفر متخصص در حوزه كتاب‌خوانی و كتاب‌شناسی تشكيل شده است كه در اين زمينه‌ها رويكردی مخاطب شناسانه دارند.


منبع: خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo