شهید آوینی

 

قرآن کریم با تفسیر امام خمینی منتشر شد
نخستین تفسیر قرآن برگرفته از آثار امام خمینی (ره) در مجموعه ای پنج جلدی منتشر شد .

این تفسیر با مقدمه و تحقیق سید محمد علی ایازی ، نظارت آیت الله محمد هادی معرفت و طرحی از ستاد شناخت و ترویج اندیشه های امام خمینی در پنج مجلد از سوی موسسه چاپ و نشرعروج منتشر شد .

جلد اول از این مجموعه در آمدی بر شناخت اندیشه ، گرایش ، روش و مبانی تفسیری و تاویلی مجموعه است . در فصل اول از این کتاب زندگی نامه امام خمینی ، فصل دوم جایگاه قرآن در اندیشه امام خمینی ، فصل سوم نگرش های کلی امام خمینی در تفسیر ، فصل چهارم روش تفسیری امام خمینی ، فصل پنجم مبانی تفسیری امام خمینی ، فصل ششم تاویل و جایگاه آن در تفسیر امام خمینی فصل هفتم سیر تطور و تحول در تاویلات عرفانی ، فصل هشتم ویژگی های تاویل عرفانی امام خمینی فصل نهم مبانی تاویل در اندیشه عرفانی امام خمینی و فصل دهم از این کتاب رهیافتی به تاویلات عرفانی امام خمینی است .

بازگشت به نص واحد ، تعیین قلمرو در تاویل عرفانی ، امکان حصول علم تاویل برای علماء ، تطابق میان انسان کامل مبتنی بودن هر علم بررمبانی و پیش فرض ها ، شیوه صحیح فهم است نه ردیه نویسی ، تاویل به علت ، قیاس غایب بر شاهد ، توجه به اهداف تاویل ، رهیافتی به تاویل عرفانی امام ، عناوین برخی از فصول این کتاب هستند .
 

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo