شهید آوینی

 

مسلمانان میلاد مسیح را جشن می گیرند
واعظ واتیکان به عنوان تنها فردی که می تواند پاپ را موعظه کند، روز گذشته فعالیت ستادهای اروپایی علیه نمایش نمادهای کریسمس را تقبیح کرد و اقدامات آنها را تلاشی در راستای سکولار کردن فرهنگ، با هدف به حاشیه راندن دین، با دستاویز قرار دادن اهانت به سایر ادیان به ویژه مسلمانان دانست.

به نقل از کاتولیک نیوز سرویس، کشیش رانیرو کانتالامسا روحانی فرانسیسی کاتولیک به عنوان واعظ داخلی پاپ در آخرین موعظه ایام پیش از کریسمس برای پاپ و سایر مقامات واتیکان، گفت: تلاش برای محدود کردن نمادهای کریسمس بخشی از استهزاء اعتقادات دینی، اما از نوع فرهنگی محسوب می شود.

وی افزود: دلیل این امر اغلب عدم اهانت به پیروان سایر ادیان به ویژه مسلمانان است که در میان ما زندگی می کنند، اما این دلیل مستمسک و توجیهی بیش نیست. در حقیقت دنیای سکولاریستها است که این نمادها را نمی خواهد نه مسلمانان. مسلمانان هیچگاه علیه کریسمس یا مسیحیان نبوده اند بلکه همواره به مسیحیان احترام می گذارند.

پدر کانتالامسا با نقل قولی از قرآن و سوره ای که درباره تولد مسیح است، گفت: بسیاری از مسلمانان میلاد مسیح (ع) را جشن می گیرند، اما آنهایی که خود را مسیحی می دانند می خواهند کریسمس را به تعطیلات زمستانی تبدیل کنند.

روزنامه واتیکان به تازگی از روندها و خط فکری های ضد کریسمس در سراسر اروپا انتقاد کرده بود.

واعظ واتیکان گفت: پاپ به نحو شایسته ای در پیام روز جهانی صلح خود گفت که احترام به اعتقادات دینی جزء ضروری ایجاد فرهنگ صلح در جهان است.

واعظ پاپی یادآور شد: وظیفه گسترش صلح دربرگیرنده چالشهای امروز است که در آن میان می توان به ترویج صلح میان ادیان  مختلف و مؤمنان و غیر مؤمنان اشاره کرد.

وی افزود: به نظر می رسد غرب سکولار شده، خواستار نوع متفاوتی از صلح دینی است که در آن دین ناپدید می شود.

رانیرو کانتالامسا کشیش فرانسیسی کاتولیک و واعظ پاپ بندیکت شانزدهم است و از سال 1980 زمان ژان پل دوم در این سمت قرار دارد. وی در این جایگاه هر جمعه طی ایام روزه داری و پیش از کریسمس می تواند برای پاپ و سایر مقامات واتیکان موعظه کند و تنها فردی محسوب می شود که مجاز به موعظه برای پاپ است.
 

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo