شهید آوینی

 

بیش از یک میلیون زائر نماز جمعه را در مسجدالحرام اقامه کردند
جمعه اول ماه ذیحجه بیش از یک میلیون و نیم زائر بیت الله الحرام نماز جمعه را در فضایی سرشار از ایمان به همراه زائران مسجدالنبی و مشاعر مقدس اقامه کردند.

به نقل از الجزیره، خیابانهای اطراف مسجدالحرام در مقابل اتومبیلها مسدود شد و تا یک ساعت پس از نماز اجازه تردد نداشتند و این خیابانها تنها به زائران اختصاص یافت تا آنها به راحتی و آرامش بتوانند نماز بخوانند، حدود 6 هزار و 800 کارمند به منظور خدمت رسانی به زائران آماده فعالیت بودند تا خدمت رسانی به زائران در بالاترین حد خود قرار گیرد. از سوی دیگر آموزش به زائران، برگزاری کلاسهای درس، توزیع قرآن و کتابهای دینی نیزدر زمان اقامه نماز صورت گرفت.

در مسجدالنبی نیز خیل مشتاق به قدری زیاد بود که اطراف و حیاط این مسجد مفروش شد، در این مسجد میان زائران آب زمزم و نسخه هایی از قرآن توزیع شد و کارشناسان به سؤالات زائران درباره امور دینی پاسخ دادند. از سوی دیگر نیروهای پلیس و امنیتی به منظور راهنمایی زائران، ایجاد امنیت و آرامش برای آنها و تنظیم ورود و خروج زائران آماده فعالیت بودند.

زائران خانه خدا امروز شنبه از شهرهای مدینه، جده و دیگر شهرهای عربستان وارد مکه می شوند تا برای ادای مناسک حج آماده شوند.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo