شهید آوینی

 

واكنش شديد آيت‌الله مكارم نسبت به بيانيه تفرقه‌افكن وهابيون

به نقل از مركز خبر حوزه، آيت‌الله مكارم شيرازی در ديدار استادان مركز تربيت معلم آيت‌الله طالقانی قم با اشاره به جايگاه استادان و نقش موثر آنان در هدايت و رستگاری جامعه، تصريح كرد: شما با تربيت انديشمندان و فرزانگان در عرصه‌های مختلف علمی، حوزه‌ی وسيع تاثيرگذاری در جامعه را داريد، لذا كار شما به عنوان ركن اساسی هدايت جامعه‌ی بشری موثر است.

مكارم شيرازی در ادامه سخنان خود افزود: دانشگاه‌ها يكی از پايگاه‌های نشر و ترويج ارزش‌های اسلامی و عاملی برای وحدت بين تمام اقشار مختلف مردم هستند.

وی با اشاره به لزوم وحدت بين ملل اسلامی بيان داشت: دشمنان سعی می‌كنند با بزرگ جلوه دادن اختلافات مسلمين به اهداف شوم خود برسند؛ همانگونه كه در لبنان، عراق و فلسطين و ساير كشورهای اسلامی با شيطنت و تفرقه‌انگيزی درگيری‌های داخلی را ايجاد كرده‌اند.

مكارم شيرازی با ابراز تاسف از عدم شناخت و آگاهی برخی از مسلمانان نسبت به شرايط حاكم بر جهان امروز، تصريح كرد: دشمن‌شناسی از اصول اوليه‌ی مبارزه با استكبار جهانی است؛ ولی متاسفانه 38 تن از علماء وهابيت طی اعلاميه‌ای، ريختن خون شيعيان را مباح اعلام كرده‌اند؛ در حالی كه اسراييل دشمن اصلی مسلمانان را فراموش كرده‌اند.

وی يادآور شد: دنيا امروز تشنه‌ی پيام اهلبيت (ع) و معارف اسلامی است؛ لذا هم اكنون بهترين شرايط برای حفظ ارزش‌های اسلامی و پيشرفت در تمام زمينه‌ها مهياست.

مكارم در پايان با اشاره به حضور گسترده‌ی مردم در حماسه‌ی بيست و چهارم آذر خاطرنشان كرد: ملت مسلمان ايران همواره در مسائل سرنوشت‌ساز پيش‌قدم بوده و وفاداری خود را به نظام نشان داده‌اند.

 

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo