شهید آوینی

 

قرارداد ساخت ضریح حرم امام حسین (ع) منعقد شد
قرارداد ساخت ضریح حرم مطهر امام حسین (ع) چهارشنبه شب در حضور نمایند‌گان مردم قم در مجلس شورای اسلامی ، استاندار و سایر مسئولان استان قم به امضای هیئت امنای ساخت ضریح و پیمانکار رسید.

حجت ‌الاسلام علیرضا تکیه ‌ای ، سخنگو و عضو هیئت امنای ساخت ضریح حرم امام حسین(ع) با اشاره به تلاش چندین ماهه اعضای هیئت امنا در واگذاری ساخت ضریح مقدس امام حسین(ع) به مردم قم و رایزنی‌ها زیاد در خصوص ارائه طرح ها و شناسایی بهترین کارگاه ، اظهار داشت: هم‌ اکنون با پیش پرداخت 100 میلیون تومان ، قرارداد ساخت ضریح مقدس امام حسین(ع) در حضور مسئولان استان به ‌امضاء اعضای هیئت امنا و پیمانکار ساخت ضریح رسید.

وی زمان آماده شدن ضریح حرم امام حسین(ع) را 18 تا 24 ماه اعلام کرد و گفت: در حال حاضر بانک مرکزی آماده است تا 5/1 تن نقره مورد نیاز به صورت 50 شمش و دو شمش طلا به وزن 25 کیلوگرم را به قیمت یک میلیارد و 100 میلیون تومان به پیمانکار تحویل دهد.

تکیه ای ، میزان کمک‌ های اهدایی مردم به دفتر هیئت امنا ساخت ضریح حرم امام حسین(ع) را حدود 500 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: برای شروع به کار و تجهیز کارگاه ساخت ضریح به 700 میلیون تومان نیاز داریم.

وی ادامه داد: طبق قرارداد با پیمانکار ، در فاصله زمانی کوتاه باید بقیه نقره مورد نیاز و سایر موارد اولیه از قبیل مس ، برنج و... تهیه و تحویل پیمانکار شود.

تکیه ‌ای از خیرین و ارادتمندان به امام حسین(ع) خواست تا هیئت امنای ساخت ضریح را در تهیه مواد اولیه به خصوص طلا و نقره یاری کنند.

همچنین ، استاندار قم نیز در جلسه انعقاد قرارداد ساخت ضریح امام حسین(ع) طی سخنانی از اختصاص یک روز حقوق کارمندان استان قم جهت ساخت ضریح حرم امام حسین(ع) خبر داد و گفت: از همه امکانات و اختیارات قانونی استفاده می ‌کنیم تا ضریح حرم امام حسین(ع) بدون تاخیر ساخته شود.

مهندس عباس محتاج افزود: خدمتگزاری در راه ساخت ضریح حرم امام حسین(ع) توفیق بزرگی است که خداوند نصیب مردم قم کرده است.

هم اکنون شعب دفتر هیئت امنا در حرم مطهر حضرت معصومه (س) دایر بوده و قرار است شعب دیگری در مناطق 4 گانه قم برای جمع ‌آوری کمک های مردمی افتتاح شود.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo