شهید آوینی

 

نخستين جشنواره «نهج الفصاحه» برگزار می‌شود

«رقيه محمودی» مسوول دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نوشهر و چالوس ضمن اعلام اين خبر گفت: نخستين جشنواره «نهج الفصاحه» به‌همت نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در استان مازندران برگزار می‌شود.

وی افزود: ارتقای سطح آگاهی كاركنان دانشگاه با سيره رفتاری حضرت محمد(ص)، آشنايی دانشجويان با نظرات و ديدگاه‌های پيامبر(ص) كه در اين كتاب مطرح شده و استفاده از تحقيقات و پژوهش‌های استادان از جمله اهداف برگزاری اين جشنواره است.

محمودی در ادامه تصريح كرد:‌اين جشنواره در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان مازندران و در دو سطح استادان و دانشجويان و در رشته‌های پژوهش، پايان‌نامه، مقاله، هنری و ادبی برگزار می‌شود.

مسوول دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار كرد: «بررسی مفهوم زندگی در نهج الفصاحه»، «ويژگی‌های اخلاق در نهج الفصاحه»، «اهميت ازدواج در سنت پيامبر(ص)»، «وحدت در امت اسلامی»، «تقوا و حيات اجتماعی در سيره نبوی»، «منش و آيين مترقی پيامبر(ص)» و «حقوق بشر در رفتار و گفتار پيامبر(ص)» از جمله موضوعات طرح‌شده در بخش دانشجويی است.

وی ضمن اشاره به بخش استادان گفت: در بخش استادان نيز «علم در نهج الفصاحه»، «فلسفه دين در نگاه پيامبر(ص)»، «كتابشناسی توصيفی نهج الفصاحه» و «بررسی تطبيقی و تحليلی ترجمه‌های فارسی و انگليسی» مورد بحث و بررسی قرار می‌گيرد.

وی با تأكيد بر دو مرحله‌ايی بودن اين جشنواره گفت: اولين مرحله اين جشنواره پنج‌شنبه 5 بهمن‌ماه در چالوس و دومين مرحله آن پنج‌شنبه دهم اسفندماه در اصفهان برگزار می‌شود.

محمدی در پايان تصريح كرد: علاقه‌مندان به شركت در اين جشنواره تا شنبه 30 دی‌ماه فرصت دارند تا آثار و مقالات خود را به دبيرخانه اين جشنواره واقع در چالوس خيابان 17 شهريور، دانشگاه آزاداسلامی واحد نوشهر و چالوس ارسال كنند.


منبع: خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo