شهید آوینی

 

«قرآن» از كتابخانه‌های كليسای انگلستان حذف می‌شود

مسؤولان كتابخانه‌های وابسته به كليسای انگلستان تصميم گرفتند قرآن را از قفسه‌های اين كتابخانه‌ها بردارند.

به نقل از پايگاه اطلاع رسانی « المحيط»، مسؤولان كتابخانه‌های وابسته به كليسای انگلستان به زعم اين كه محتوای قرآن با آموزه‌های دين مسيح مخالف است، اعلام كردند: علاوه بر قرآن، ديگر كتاب‌های دينی اسلام از اين كتابخانه‌ها بر داشته می‌شود!

آن‌ها با اشاره به اين‌ كه در حال حاضر قرآن تأثيرگذارترين كتاب دينی در جوامع است، تصريح كردند: در كتابخانه‌های وابسته به كليسای انگلستان، كتاب‌های دينی اديان مختلف به ندرت يافت می‌شود.

گزارش ديگری از سوی مركز پژوهش‌های استراتژيك انگلستان در خصوص وضعيت مسلمانان آمده است كه دولت تونی ‌بلر در پی حوادث سال گذشته لندن، رهبران مسلمان را به همكاری و تركيب در جامعه انگلستان دعوت كرد، اما از طرف ديگر از پليس ‌خواست تا به تحقيقات و جاسوسی خود عليه اقليت‌های مسلمان ادامه دهد.

بر اساس اين گزارش، به دنبال انفجارهای سال گذشته لندن، تاكنون حدود 8 هزار مسلمان به اتهام همكاری با سازمان القاعده مورد بازجويی پليس قرار گرفته‌اند و پليس همواره از طريق مساجد و مراكز اسلامی و پايگاه‌های اينترنتی در تلاش بوده است افرادی را كه ممكن است تروريست باشند زير نظر بگيرد.

رهبران مسلمان در واكنش به اين اقدامات از سوی پليس انگلستان، هشدار دادند انجام چنين اعمالی از سوی دولت انگلستان باعث می‌شود روابط بين اقليت‌های مسلمان و دستگاه ‌های امنيتی اين كشور با مشكل مواجه شود.

شايان ذكر است، مسلمانان انگلستان 3% جمعيت 66 مليونی اين كشور را تشكيل می‌دهند.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo