شهید آوینی

 

همایش بزرگداشت "علامه عطاردی"
همایش بزرگداشت "علامه عطاردی" شخصیت برجسته علمی با هدف معرفی وی به عنوان دایرةالمعارف علمی پنجشنبه 9 آذر ماه در تالار شیخ صدوق حرم مطهر حضرت عبدالعظیم برگزار می شود.

در همایش بزرگداشت علامه عطاردی ، از وی به پاس  یک عمر تلاش، خدمت، تحقیق و تفحص علمی در موضوعات شیعه و اسلام و تألیف آثار جامع از ایشان قدردانی به عمل آید.

سال 81 در مراسم کتاب سال روایت در یزد از مقام علمی علامه عطاردی تجلیل شده، همچنین در سال 82 به دلیل چهلمین سال از انتشار نخستین اثر ایشان بزرگداشتی برگزار شد و همچنین در سال 83 در ایام ولادت امام رضا(ع) از ایشان تقدیر و نشان رضوی به وی اهدا شد.

علامه عطاردی تنها شخصیت مسلمان و شیعه ای است که در باب احادیث ائمه اطهار آثار بسیاری دارد، مجموعه آثار علامه عطاردی در چند حوزه قابل تقسیم بندی است، در باب تألیف آثار وی 28 اثر تألیفی، 9 اثر ترجمه و 3 اثر فهرست نگاری و حدود 15 اثر نیز در دست چاپ دارد.

یکی از مهمترین آثار تألیفی علامه عطاردی مربوط به سرزمین خراسان  است که در هفت جلد منتشر شده و حدود 20 جلد نیز در همین باب در دست چاپ  است، همچنین آثار مستندی در رابطه با احادیث نبوی از وی در 70 جلد تألیف شده که دارای ارزشهای معنوی بی شماری است.

مراسم بزرگداشت عطاردی ساعت 30/8  تا 12 فردا پنجشنبه  9  آذر ماه در تالار شیخ صدوق حضرت عبدالعظیم حسنی، از سوی مؤسسه تحقیقات و توسعه علوم انسانی و با مشارکت مراکز مختلف پژوهشی از جمله مؤسسه فرهنگی خراسان، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مؤسسه معارف اسلامی امام رضا(ع)، مجمع جهانی اهل بیت و همچنین مشارکت مرکز بین المللی گفتگوی فرهنگ ها و تمدن ها برگزار می شود. 
 

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo