شهید آوینی

 

همایش بین المللی" اسلام و حقوق بین المللی بشردوستانه" در قم برگزار می شود
دبیر کل همایش بین المللی اسلام و حقوق بشر دوستانه عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه همایش"اسلام و حقوق بین المللی بشر دوستانه" هشتم و نهم آذر ماه با هدف ایجاد دریچه ای به سوی معارف اسلامی و معارف مذهب جعفری در زمینه حقوق بین المللی بشردوستانه در قم برگزار می شود، گفت: موضوع حقوق بین المللی بشر دوستانه از موضوعات بسیار مهم در سطح جهان امروز است .

حجت الا سلام محسن اراکی در این نشست با تأکید بر ضرورت اهمیت پرداختن به حقوق بین المللی بشر دوستانه با توجه به شرایط و تهدیداتی که سراسر دنیا با آن مواجه است، اظهار داشت: در شرایط کنونی حقوق بسیاری از شهروندان در سطح جهان رعایت نمی شود، هدف از برگزاری این همایش در واقع این است که بتوان معارف اسلامی و معارف مذهب جعفری در زمینه حقوق بین الملل بشر دوستانه را در سطح جهان گسترش داد.

وی با اشاره به مقالات ارائه شده از سوی نهادهای شرکت کننده با هدف حمایت از حقوق بین الملل بشر دوستانه، یادآور شد: در همایش فوق مقالات متعددی در رابطه با حقوق بین الملل بشر دوستانه از دیدگاه اسلام و از دیدگاه فقه جعفری که یکی از غنی ترین منابع حقوقی و تفکر انسانی است از سوی شرکت کنندگان در همایش ارائه می شود.

رئیس مجمع جهانی اهل بیت با اشاره به همکاری نهادهای علمی در برگزاری همایش اسلام و حقوق بین المللی بشردوستانه اظهار داشت: نهادهای هلال اهمر و صلیب سرخ جهانی با همکاری نهادهای علمی و تحقیقاتی، به مقایسه و تطبیق سایر دیدگاههای مذاهب اسلامی می پردازند.

اندریاس معاون عملیاتی کمیته بین المللی صلیب سرخ جهانی نیز در ادامه این نشست با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این همایش حمایت از حقوق بین المللی کشورهایی است که جنگ به آنها تحمیل شده ، تصریح کرد: این همایش رویکرد و فرصت مهمی است تا کارشناسان و اندیشمندان در زمینه های بین المللی حقوق بشر دوستانه گردهم آمده، از قربانیان جنگ حمایت کرده و در ضمن برگزاری این همایش می تواند کمکی به هلال احمر ایران باشد که یکی از وظایف آن اشاعه حقوق بشر دوستانه از منظر اسلام است.

وی در ادامه اظهار داشت: این همایش اولین بار است که در ایران برگزار می شود، قبل از این با همکاری نهادهای بین المللی در کشورهای مراکش، مصر، پاکستان، کنفرانسهایی مشابه این همایش با این هدق برگزار شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo