شهید آوینی

 

همايش قرآنی بانوان در بجنورد برگزار شد

اولين نشست بانوان قرآنی با نام اتحاديه بانوان قرآنی در سطح بجنورد با حضور مديركل سازمان تبليغات اسلامی خراسان شمالی و با شركت بيش از 150 نفراز بانوان از سوی سازمان تبليغات اسلامی خراسان شمالی و كميته بانوان استانداری برگزار شد.

به نقل از روابط‌عمومی سازمان تبليغات اسلامی، در اين همايش مديركل سازمان تبليغات اسلامی خراسان شمالی با بيان روايتی از امام حسين (ع) گفت: قرآن اين كتاب آسمانی خداوند بر 4 مرحله استوار است و برای 4 گروه معين تعيين شده است.

حجه‌الاسلام «ولی‌نژاد» افزود: قرآن بر اساس عبارات، كلمات، الفاظ و معانی بيان شده است اين عبارات ظاهری قرآن برای عوام و انسان‌های كم سواد است كه دلشان خوش است به نگاه كردن و تلاوت و روخوانی قرآن، عبارات قرآنی و روخوانی قرآن مانند نگاه كردن به دريا است كه فقط عظمت ظاهری و آب ديده می‌شود و عمق و ارزش واقعی دريا نمايان نمی‌گردد.

وی در ادامه تصريح كرد: افرادی هستند كه اشارات قرآنی را درك می‌كنند و تنها به عبارات قرانی اكتفا نمی‌كنند اين دسته از افراد كه اشارات قرآنی را درك می‌كنند جزء خواص هستند انسان‌های مخصوص اين كعبه ظاهری را نمی‌بينند بلكه آن‌ها از قرآن حقيقت و عمق آن را می‌بينند.

وی يادآور شد: توجه به عمق قرآن باعث می‌شود كه انسان‌ها بهتر به جواهرات و حقايق دريای بی كران آن پی ببرند و اگر به عمق قرآن راه پيدا كنند همه چيز را خدا، حقيقت و ارزش می‌دانند و كلمات قرآن را نور می‌بينند.

كارشناس امور بانوان در حاشيه همايش گفت: به منظور تجليل و تكريم از بانوان قرآنی و تقدير و تشكر از برگزاری محافل قرآنی در منازل شخصی و حسينيه‌ها به خصوص بعد از اتمام ماه مبارك رمضان درصدد تشكيل اتحاديه قرآنی در شهرستان شديم.

وی در ادامه افزود: يكی ديگر از اهداف تشكيل اتحاديه قرآنی بيان موضوعاتی مانند اگو بودن اين بانوان در محله و آشنا سازی بيشتر با نقش‌های همسری- مادری بمنظور تقويت بنيان خانواده است.

وی در ادامه يادآوری كرد: بانوان دوره‌های قرآنی سطح شهر و بانوان تاثيرگذار در محله شركت داشتند.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo