شهید آوینی

 

مسلمانان آلمان پیامبر اعظم را معرفی می کنند
مسلمانان آلمان طی اقدامی ابتکاری در تلاش هستند تلاش کردند تا طی یک رقابت هنرمندانه ویژگیهای شخصیتی پیامبر نور و رحمت(ص) را مورد تأکید قرار دهند.

به نقل از اسلام آنلاین، شورای مرکزی مسلمانان آلمان به عنوان برگزار کننده این مسابقه طی بیانیه ای اعلام کرد: مسلمانان در تمام رده های سنی می توانند ویژگیهای حضرت محمد (ص) را به وسیله نوشتن، موسیقی و نمایش معرفی کنند.

این شورا استفاده از هنر را بهترین راهکار برای معرفی پیامبر(ص) توصیف و علت آن را انتشار کاریکاتورهای اهانت آمیز دانمارکی دانست.

سپتامبر سال 2005، روزنامه پرتیراژ یولند پستن 12 کاریکاتور موهن درباره حضرت محمد (ص) منتشر کرد که این کاریکاتورها خشم مسلمانان جهان را برانگیخت و انتقادات بسیاری را علیه انتشار آن رقم زد که موجبات تاریک شدن روابط غرب و اسلام را فراهم کرد.

شورای مرکزی مسلمانان آلمان اعلام کرد: مهاجران اولیه مسلمانان تلاشهای خود را برای انطباق با جامعه صورت داده اند، اما اکنون باید تلاش کنند جایگاه خود در محل سکونت تازه خود را محکم کنند.

حدود 2 تا 3 میلیون مسلمان آلمانی در این کشور زندگی می کنند که پس از مسیحیت پروتستان و کاتولیک، دین اسلام سومین دین بزرگ آلمان محسوب می شود.

این مسابقه اسلامی که با عنوان " پیامبر را به من نشان بده" برگزار شد و تاپایان ماه ژانویه ادامه دارد.

مراد هوفمن عالم مسلمان آلمانی از اعضای هیئت داوران این مسابقه است و جایزه برندگان این مسابقه سفر به عربستان سعودی و حج و بورسیه تحصیل در استانبول است.

اقلیت مسلمان در بسیار کشورهای غربی از زمان اهانت به پیامبر اعظم(ص) ستادهای محلی را برای معرفی شخصیت حضرت محمد(ص) به غیر مسلمانان ترتیب داده اند.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo