شهید آوینی

 

ایران اسلامی باید در قله تمدن بشری قرار گیرد / جلسات مسئولان و نخبگان مستمر باشد
جمعی از نخبگان، مسئولان اجرایی و نمایندگان استان سمنان در ادامه سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به این استان جمعه شب با ایشان دیدار کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار از ملت ایران به عنوان ملتی نخبه پرور یاد و تصریح کردند : ایران دوره اسلامی متفاوت از ایران دوران قاجار و پهلوی است و ایران اسلامی باید در قله تمدن بشری قرار گیرد.

ایشان افزودند : به دلیل اسلام، ایمان ، استعداد فراوان و ایرانی بودن ، این حق ملت ایران است که در چنین جایگاهی قرار گیرد.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به ناشناخته بودن بسیاری از نخبگان و چهره های برجسته در مناطق مختلف کشو از نخبگان به عنوان شناسنامه ملت ایران یاد و خاطرنشان کردند : باید برگزاری جلسات با نخبگان و شنیدن سخنان آنان به صورت یک روال در آید و مسئولان در رده های مختلف برای این گونه جلسات برنامه ریزی مناسب نمایند.

رهبر انقلاب اسلامی  لزوم نخبه پروری را نیز یادآور شدند و تاکید کردند : نخبگان باید علاوه بر افزایش پیوسته دانش خود در زمینه پروراندن نخبگان جوان نیز تلاش کنند.

ایشان با اشاره به وجود فاصله میان طرحها و تصمیم ها تا مرحله عمل و نقطه مطلوب، افزودند : پر کردن این فاصله با همت، تلاش و پیگیری جدی مسئولان امکانپذیر است.

حضرت آیت الله خامنه ای وضعیت کنونی کشور با قبل از انقلاب اسلامی را غیر قابل مقایسه دانستند و تاکید کردند : به رغم کارهای فراوان انجام گرفته، هنوز ظرفیت های بسیاری زیادی در کشور وجود دارند که باید به فعلیت برسند و ملت ایران با توانایی های خود اگر همت و اراده نماید، قطعا به رتبه های اول جهان در علم و دانش دست خواهد یافت.

در آغاز این دیدارحاجی عبدالوهاب استاندار سمنان گزارشی از پیشرفت ها و نیازهای این استان ارائه کرد و گفت : تلاش برای ایجاد فرصت های سرمایه گذاری در بخشهای صنعتی، کشاورزی و پژوهشی، توزیع امکانات و تسهیلات بر مبنای شعار عدالت محوری دولت از جمله در جهت ایجاد اشتغال در استان سمنان از مزیت های این استان است.

وی همچنین کمبود آب، حادثه خیز بودن جاده های استان و توسعه نامتوازن را از مشکلات استان سمنان برشمرد و بر لزوم همکاری دولت و مردم برای تامین نیازهای استان تاکید کرد.

پیش از سخنان استاندار دکتر پرویز کردوانی پرفسور کویرشناسی و از چهره های ماندگار ، طاهره میرساردو  دکترای جامعه شناسی ، خواهر شهید و همسر جانباز، حسین طنانی مدیر عامل کانون کشاورزان خبره استان سمنان و تولید کننده نمونه در بخش کشاورزی، حسین یعقوبی شاعر و دارنده جایزه ادبی کنگره سراسری شعر و دفاع مقدس، علی اکبر امیر احمدی کارشناس ارشد علوم قرآن و حدیث، جانباز آزاده ، و دکتر عبدالله اکبری راد از صنعتگران فعال و برجسته استان سمنان دیدگاههای خود را درباره مسائل مختلف این استان بیان کردند.

توجه بیشتر به منابع و ذخایر استان از جمله استفاده علمی از کویر به عنوان منبع خدادادی و تاسیس مراکز آموزشی و پژوهشی در این زمینه ، توجه به تحکیم نهاد خانواده و آموزش مهارتهای زندگی ، نظارت مستمر بر فعالیتهای کشاورزی، صنعتی و دامی
- ضرورت جذب نخبگان و فرهیختگان در آموزش و پرورش  و تامین نهادها و ابزارهای لازم برای توسعه همه جانبه مهمترین نکاتی بود که برگزیدگان استان سمنان به آن پرداختند.

 در این دیدار معاون اجرایی رئیس جمهور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، وزیران کشور ، جهاد کشاورزی ، صنایع و معادن و قائم مقام وزیر نیرو حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo