شهید آوینی

 

شکست سکوت کشورهای عربی در قبال جنایات جنگی اسرائیل در غزه


بعد از گذشت 4 روز از وقوع حمله بی امان ارتش رژیم صهیونیستی در بیت حانون و ادامه آن روزگذشته پارلمان انتقالی عرب خواستار برگزاری نشست فوق العاده اتحادیه عرب شد.
به گزارش خبرگزاری مهربه نقل ازخبرگزاری فرانسه، اعضای پارلمان انتقالی عرب که روزگذشته دومین نشست خود را در دمشق مقر این پارلمان آغاز کردند، از "عمرو موسی" دبیر کل اتحادیه عرب خواستند تا این اتحادیه برای بررسی مقابله هرچه سریعتر با این حملات نشستی فوق العاده برگزار کند.
"محمد جاسم الصقر" رئیس پارلمان عربی دربیانیه ای خشم اعضای پارلمان انتقالی عرب در مورد حملات جدید و بی سابقه رژیم صهیونیستی را در نوارغزه برضد ملت فلسطین که به مرحله کشتار دسته جمعی رسیده است، اعلام کرد.
پارلمان عربی روزگذشته دومین دورنشست عادی خود را آغاز کرد. این پارلمان درآخرین نشست کنفرانس عربی که ماه می گذشته در الجزایر برگزارشد، تاسیس شد.
درادامه واکنش های عربی ، دولت قطر هم روزگذشته با محکوم کردن حملات وحشیانه نظامیان رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین، جامعه جهانی و کمیته چهارجانبه را مسئول وقوع این حوادث خواند و همچنین خواستاراتخاذ تدابیر لازم برای حمایت ازملت فلسطین شد.
دولت مصرهم دیگر کشورعربی است که روزگذشته طی بیانیه ای رسمی از سوی "احمد ابوالغیط" وزیر امورخارجه این کشور، حملات بی امان رژیم صهیونیستی را علیه مردم بیگناه فلسطین محکوم کرد و خواستار توقف فوری عملیات نظامی این رژیم شد.
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، حملات رژیم صهیونیستی به بیت حانون در شمال نوارغزه که از چهارشنبه گذشته (یک نوامبر= 10 آبان) آغاز شد، تا کنون بیش از 40 شهید و بیش از200 زخمی برجای گذاشت.

 

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo