شهید آوینی

 

نخستين جشنواره‌ی بزرگداشت ابعاد وجودی حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود

اداره‌ی كل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با همكاری دبيرخانه‌ی دايمی جشنواره‌ی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، نخستين جشنواره‌ی بزرگداشت ابعاد وجودی حضرت معصومه(س) را در قم برگزار می‌كند.

حرم حضرت معصومه(س) در قم

اين برنامه با هدف معرفی شخصيت حضرت معصومه(س) به عنوان كريمه‌ی اهل بيت(ع) و ايجاد انگيزه در هنرمندان و فرهيختگان برای توجه به ابعاد وجودی و زندگی آن حضرت در سه بخش اصلی، ويژه و جانبی برگزار می‌شود.

بخش اصلی اين جشنواره شامل برگزاری همايش علمی ابعاد وجودی و شخصيتی حضرت معصومه(س) است كه در آن اساتيد دانشگاهی و حوزی در كنار يك‌ديگر به معرفی گوشه‌هايی از زندگی و رفتارهای اجتماعی و سياسی آن حضرت می‌پردازند.

هم‌چنين بخش ويژه‌ی اين مسابقه قرار است با دو عنوان فرهنگی در حوزه‌های كتاب، مقاله، شعر و نثر ادبی درباره‌ی حضرت معصومه(س) و بخش هنری در حوزه‌های تئاتر و سرود برگزار شود.

برپايی شب شعر، نشست‌های تخصصی و نمايشگاه تخصصی آثار مربوط به آن حضرت و ديدار مديران كل ارشاد استان‌ها‌ی كشور با مراجع نيز از برنامه‌های بخش جنبی اين جشنواره اعلام شده است.

علاقه‌مندان به شركت در اين جشنواره می‌توانند آثار خود را تا ‌پايان مهرماه جاری به دبيرخانه‌ی اين جشنواره واقع در اداره‌ی كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ارسال كنند.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo