شهید آوینی

 

امام جمعه مشهد: مردم به پیروان سیره علی(ع) رای بدهند
امام جمعه مشهد با اشاره به اهمیت انتخابات مجلس خبرگان گفت: مردم با حفظ هوشیاری کامل باید منطق و هدف افراد از وارد شدن در عرصه سیاست را بشناسند و به کسانی رای بدهند که به دنبال سیره علی(ع) هستند.

حجت الاسلام سید احمد علم الهدی در خطبه های این هفته نماز جمعه مشهد اظهار داشت: در امور فردی می توان به مجتهدان مختلف رجوع کرد ولی در مدیریت یک اجتماع این امکان وجود ندارد و تنها باید نظر مجتهد جامع الشرایط را ملاک عمل قرار داد .

 

علم الهدی با بیان اینکه این رجوع نیازمند یک مکانیزم اجتماعی است، افزود: نمایندگان مجلس خبرگان با رای مردم، سه وظیفه تشخیص نماینده امام زمان، بیعت با او و نظارت بر عملکرد ولی فقیه را بر عهده می گیرند.

 

امام جمعه مشهد  با بیان اینکه این انتخابات یک تکلیف است و آن را نمی توان با امور مادی و سیاسی مقایسه کرد، گفت: هر کس با انگیزه‌ ای غیر از ادامه دادن راه انبیا و ائمه اطهار (ع) که همانا توسعه دین خداست، در عرصه سیاست حاضر شود، منفعت طلب است. 

 

وی ادامه داد : باید به افرادی رای داد که با انگیزه "مسئولیت و تکلیف" وارد عرصه سیاسی می شوند زیرا این انسانها به دنبال گسترش دین خدا با تکیه بر قدرت هستند.

 

 

علم الهدی گفت : امروز وظیفه ماست تا درعرصه انتخابات خبرگان ، آنهایی که بدنبال راه و خط علی(ع) و منطق زیربنایی تکلیف هستند را انتخاب کنیم.


منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo