شهید آوینی

 

ختم 850 هزار نفری قرآن در برنامه تلويزيونی آفتاب شرقی

850 هزار تن از سراسر كشور تاكنون در مراسم ختم قرآن برنامه‌‌ی تلويزيونی آفتاب شرقی شركت كرده‌اند.

«داود نجفی»، تهيه‌كننده‌ی اين برنامه تلويزيونی، با اعلام اين خبر، گفت: به دنبال استقبال مردم از مراسم ختم قرآن در آخرين پنجشنبه سال در برنامه آفتاب شرقی سيمای جمهوری اسلامی ايران و درخواست‌های مردمی برای دنبال كردن اين مراسم، تصميم گرفتيم تا مراسم ختم قرآن را طی ده دوره در ماه رمضان اجرا كنيم.

وی افزود: علاقه‌مندان ضمن تماس با تلفن هوشمند 22021988 از تعداد صفحات آيات و روز قرائت خود مطلع می‌شوند ويا با حضور در وب سايت سيمای خانواده، www.khanevade1.ir می‌توانند در بخش ثبت نام هر روز از صفحه و يا آيه مربوط مطلع شوند.

نجفی، درباره بازه‌ی زمانی دوره‌های در نظر گرفته شده؛ عنوان كرد: ابتدای تلاوت قرآن كريم برای ختم آن در روزهای يكم، دهم، پانزدهم، هيجدهم، نوزدهم، بيستم، بيست و يكم، بيست و دوم، بيست و ششم ماه رمضان جاری و عيدفطر است، كه بينندگان در فاصله بين اين روزها قرآن را ختم می‌كنند.

تهيه كننده برنامه آفتاب شرقی، در ادامه اظهار كرد: صفحات آخر قرآن را برای ختم آن، يك قاری در تلويزيون تلاوت می‌كند و مردم همزمان با او در خانه‌ها به تلاوت قرآن می‌پردازند و به اين ترتيب قرآن كريم به صورت زنجيره‌وار ختم می‌شود.

وی تصريح كرد: برای دوره دوم ختم قرآن در روز اول شاهد 131 ختم، روز دوم 141 ختم بوديم و برای روز سوم (دوشنبه 17 مهرماه جاری)، 142 ختم قرآن پيش‌بينی شده است و از روز اول اجرای مراسم در برنامه آفتاب شرقی، تاكنون 850 هزار نفر برای ختم قرآن شركت كرده‌اند.

يادآوری می‌شود؛ برنامه آفتاب شرقی، برنامه اذان گاهی ظهر و عصر شبكه اول سيمای جمهوری اسلامی ايران است كه جزو مجموعه برنامه‌های سيمای خانواده محسوب می‌شود.

منبع: خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo