شهید آوینی

 

برگزاری محافل انس با قرآن در نكا

اداره تبليغات اسلامی شهرستان نكا، در ادامه برنامه‌های محافل انس با قرآن در مساجد و روستاهای حومه اين شهرستان، نهمين مراسم انس با قرآن را شنبه 15 مهرماه، برگزار كرد.

به نقل از روابط عمومی اداره تبليغات اسلامی نكا از توابع استان مازندران، در اين محفل نورانی كه در روستای نيمچا، برگزار شد، دو تن از قاريان برتر شهرستان نكا و يكی از حافظان ده جز قرآن كريم به اجرای برنامه پرداختند.

در ادامه‌ی اين برنامه، سرهنگ سلطانی، فرمانده سپاه ناحيه نكا، در باره‌ی فضائل ماه مبارك رمضان و انس با قرآن در اين ماه و ضرورت‌های حفظ نظام به سخنرانی پرداخت.

وی در بخشی از سخنان خود گفت: اگر انقلاب اسلامی ايران در جهان حرف اول را می‌زند و در لبنان حزب‌الله لبنان به مقاومت اسلامی می‌پردازد، همه از بركت قرآن و خون شهداست. اگر می‌خواهيم روی پای خود بايستيم و مقابل ابرقدرت‌های جهان از خود دفاع كنيم، بايد ايمانمان را قوی كنيم و برپايی مراسم‌های انس با قرآن و مذهبی يكی از اين راه‌هاست.

همچنين محافل عصری با قرآن ويژه‌ی بانوان در مساجد شهرستان نكا برگزار می‌شود.

تاكنون محافل عصری با قرآن كريم در مساجد سجاديه، مسجدالنبی(ص)، امام حسن مجتبی (ع) و ابوالفضل (ع) برگزار شده است كه در اين جلسات ضمن قرائت قرآن كريم، توسط بانوان و اجرای برنامه توسط سهرابی، حافظ كل قرآن كريم، برنامه‌های جنبی نيز برگزار می‌شود.

اين برنامه‌ها شامل طرح سئولات قرآنی، حفظ سوره‌های كوچك قرآن و اهداء جوايز و مسابقات قرآنی است.

منبع: خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo