شهید آوینی

 

واكنش سازمان كنفرانس اسلامی به توهين جديد دانمارك نسبت به ساحت نبی‌اكرم(ص)

سازمان كنفرانس اسلامی خواستار توضيح مقامات دانماركی برای پخش برنامه تلويزيونی توهين‌آميز به ساحت نبی‌اكرم(ص) شد.

به نقل از روزنامه عرب نيوز، سازمان كنفرانس اسلامی در بيانيه‌ای با بيان اين مطلب افزود: سازمان كنفرانس اسلامی به دنبال دلايل اصلی به سخره‌گرفتن نبی‌اكرم(ص) در دانمارك است.

اين سازمان نسبت به عكس‌العمل‌ها و نتايج اين‌گونه توهين‌ها هشدار داد.

«احمد ابولابان»، امام مسجد كپنهاك در اين‌باره گفت: اگرچه توهين به ساحت نبی‌اكرم (ص) برای نخستين بار در دانمارك صورت نمی‌گيرد، اما ما بايد در اين زمينه هوشيار باشيم.

وی از پخش اين برنامه تلويزيونی اظهار تأسف كرد و گفت: ما تلاش‌های زيادی برای حل مشكلات به وجود آمده بعد از چاپ كاريكاتورهای موهن از نبی‌اكرم(ص) انجام داده بوديم.

همچنين برخی از اعضای حزب جوانان دانمارك از جمله حزب ليبرال دانمارك، سخره گرفتن نبی‌اكرم(ص) را محكوم كردند. رئيس سازمان رسانه‌ای اسلامی نيز كشورهای اسلامی را به برنامه‌ريزی برای معرفی هرچه بيشتر شخصيت نبی‌اكرم(ص) دعوت كرد.

گروه اخوان‌المسلمين مصر نيز ضمن محكوم كردن اين فيلم ويديويی خواستار حمايت مسلمانان از مذهب‌شان در ماه مبارك رمضان شد. اين گروه تحريم كالاهای كشورهای توهين‌كننده را يكی از راه‌های مقابله با اين كشورها خواند.

يادآوری می‌شود، حزب مردم دانمارك كه سومين حزب بزرگ كشور دانمارك به‌شمار می‌رود، در ماه اوت (مرداد ماه) امسال ميان اعضای خود يك مسابقه نقاشی ترتيب داد كه در جريان آن يكی از شركت كنندگان، نقاشی توهين‌آميزی كشيده و آن را به پيامبر گرامی اسلام مربوط دانسته است.

در يك نوار ويدئوئی از اين جريان كه اخيراً منتشر شد، يكی از افراد شركت كننده طی يك عمل وقيحانه در مسابقه نقاشی شتری كشيده و به ديگران نشان می‌دهد و می‌گويد «سر محمد [ص] سر آن و بطری‌های آبجو كوهان آن را تشكيل می‌دهند» و اطرافيان به گفته‌های او كه در حال توضيح نقاشی است، می‌خندند.


منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo