شهید آوینی

 

سازمان کنفرانس اسلامی خواستار توضیح دولت دانمارک شد
سازمان کنفرانس اسلامی روز گذشته خواستار توضیح دولت دانمارک در مورد پخش ویدئویی شد که پیامبر نور و رحمت اسلام حضرت محمد(ص) را به استهزاء گرفته بود.

به نقل از عرب نیوز، تلویزیون دانمارک روز جمعه ویدئویی پخش کرد که تعدادی از اعضای حزب مردم دانمارک را در یک اردوگاه تابستانی نشان می داد که نقاشی های اهانت آمیزی درباره پیامبر اسلام(ص) می کشند.

یک منبع آگاه سازمان کنفرانس اسلامی گفت: این گروه تلاش می کند دلایل استهزاء پیامبر در دانمارک را دریابد و هشدار داد که این واقعه می تواند تبعات خطرناکی در پیش داشته باشد.

واکنش سازمان کنفرانس اسلامی به آخرین موج خشم رهبران مسلمان دانمارک بود که پخش این ویدئو را محکوم کرده بودند.

این در شرایطی است که ماه سپتامبر سال گذشته روزنامه دانمارکی یولند پستن کاریکاتورهای موهنی درباره پیامبر اسلام(ص) منشر کرده بود که مسلمانان ضمن تقبیح آن تظاهراتهای گسترده ای را در سراسر جهان به راه انداختند.

احمد ابو لابن امام کپنهاگ گفت: با توجه به آگاهی دانمارکی ها از مشکلاتی که پیشتر ایجاد شده بود، آنها باید محتاط تر عمل می کردند، وضعیت اکنون نسبت به گذشته متفاوت و البته اسفناک تر است .

ابو لابن نسبت به تصمیم تلویزیون ملی دانمارک برای پخش این فیلم ابراز تأسف کرد و با اشاره به پرسشهای اخلاقی این اقدام گفت: ما تلاش می کنیم مشکلات پیش آمده از بحران پیشین را حل کنیم در حالی که آنها اقدام به پخش چنین تصاویری می کنند.

جوانان دیگر احزاب  از جلمه حزب لیبرال که حزب حاکم این کشور محسوب می شود حزب مردم دانمارک را مورد انتقاد قرار دادند و اظهار داشتند که به واسطه عدم حضور در رویدادهای سیاسی که اعضای حزب مردم در آن شرکت دارند به این اقدام اعتراض می کنند.
 


منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo