شهید آوینی

 

همایش بین المللی "ایران و اسلام" فردا آغاز می شود
دومین همایش بین المللی "ایران و اسلام" از فردا به مدت دو روز با همکاری مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب و بخش ایران شناسی دانشگاه مطالعات خارجی اوساکا ژاپن در مرکز دایرة المعارف بزرگ اسلامی، با هدف بررسی تاریخ و فرهنگ ایران پس از مغول برگزار می شود.

در دومین همایش بین المللی ایران و اسلام که با مشارکت استادان و محققان ژاپنی و ایرانی برگزار می شود، تاریخ و فرهنگ ایران پس از مغول را مورد بررسی قرار دهد.

در این سلسله همایشها موضوعات تاریخ مدنی و اجتماعی ایران، فرهنگ مردم ایران، آراء و اندیشه ها: تشیع و تصوف، ادبیات فارسی: پیشین و امروز مورد بحث و بررسی قرار خواهند گرفت .

کاظم موسوی بجنوردی، دکتر مصطفی محقق داماد، ایرج افشار، صادق سجادی، رستگار فسایی، حسن رضایی باغ بیدی، اکبر ایرانی، رسول خیر اندیش، علی بهرامیان و نادر مطلبی کاشانی استادان و محققان ایرانی شرکت کننده در این همایش هستند.

از ژاپن نیز دکتر هاشم رجب زاده، شیگه ئوموری، یوکو فوجیموتو، شین تاکه هارا، یوکو تا کاهاشی، میکی هادا، یوریکو یاماناکا، توموکو یاماگیشی، موریئو ساشاکی، ناهو اونوده در این سمینار شرکت نمودند. 

همایش بین المللی "ایران و اسلام" فردا پنجشنبه از 13تا 18، و روز جمعه از 9 الی 13 در تالار امیرالمؤمنین در مرکز دایرة المعارف بزرگ اسلامی برگزار می شود.

پس از پایان نخستین همایش بین المللی ایران و اسلام که 14 و 15 ژانویه 2006 (24 و 25 دی 1384) در ژاپن برگزار شد، طی تفاهم نامه ای میان مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب و دانشگاه اوساکا ژاپن مقرر شد که چهار همایش طی چهار سال دیگر برگزار شود.

دومین و سومین همایش در مهر ماه 85 و 86 در تهران و چهارمین و پنجمین همایش در ژانویه 2007 و 2008 در ژاپن برگزار شود.


منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo