شهید آوینی

 

برنامه های عبادی و فرهنگی در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود

معاون تبليغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی ويژه برنامه های عبادی و فرهنگی ماه مبارك رمضان در اماكن متبركه رضوی را اعلام كرد.

شعبه خراسان رضوی، امير خوراكيان در جمع خبرنگاران گفت: سلسله سخنرانی های مذهبی در رواق های دارالزهد، دارلاجابه و دارالحكمه و صحن و شبستان های مسجد جامع گوهر شاد توسط اساتيد حوزه دانشگاه از جمله اين برنامه هاست.

وی گفت: در طول ماه مبارك رمضان درس هايی از نهج البلاغه، تفسير قرآن، تفسير دعای افتتاح و ادعيه ماه رمضان، بيان حكمت های روزه و مراتب تقوی، شرح ادعيه روزهای ماه رمضان، شرح دعای سحر و ادعيه مخصوص اين ماه به زائران مشتاق و علاقه مند ارائه می شود.

وی افزود: همچنين در دهه سوم اين ماه حجت الاسلام و المسلمين مهندسی پس از افطار دعای ابوحمزه ثمالی را در صحن مسجد گوهر شاد تفسير و برای اولين بار برنامه مناجات ابوحمزه ثمالی در سحرهای ماه مبارك رمضان فضای حرم مطهر را عطر آگين می كند.

وی برگزاری سلسله جلسات بيان احكام با عنوان طريق هدايت را از ديگر برنامه های اين ماه دانست و اظهار داشت: همه روزه يك ساعت قبل از نماز ظهر و عصر در شبستان های مسجد گوهر شاد و از ساعت ‌٩ تا ‌١١ در رواق های دارالاجابه و دارالحكمه جلسات احكام برگزار می شود كه برنامه های داخل رواق ها خاص خواهران می باشد.

وی به برگزاری مراسم ترتيل قرآن توسط قاريان بين المللی در صبح ها و پس از افطار در ايوان مقصوره مسجد گوهر شاد اشاره كرد وگفت: در ساعت ‌٢٢ شب های ماه مبارك رمضان دعای افتتاح در صحن مسجد گوهر شاد قرائت و جشن ميلاد امام حسن مجتبی(ع) در شب پانزدهم ماه برگزار می شود.

خوراكيان برنامه های فرهنگی حرم مطهر را شامل ويژه برنامه آيه های نيايش در شرح ادعيه صحيفه سجاديه، گل واژه های حكمت برگرفته از نهج البلاغه، برنامه زلال وحی و مناجات در رواق دارالهدايه ذكر كرد و گفت: در شب های ماه مبارك رمضان از ساعت ‌٢٠ تا ‌٣٠/٢١ جلسات پرسش و پاسخ در ارتباط با شبهات مطرح در قالب نشست های نسيم معرفت با حضور اساتيد حوزه و دانشگاه در مدرسه پريزاد برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo