شهید آوینی

 

ماه رمضان فرصت مناسبی برای همبستگی اجتماعی و دینی امت اسلامی است
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: ماه رمضان فرصت مناسبی برای اشاعه و گشترش مفاهیم اسلامی و دستورات قرآنی در جامعه است.

آیت الله احمد محسنی گرگانی دراولین نماز جمعه ماه مبارک رمضان درجمع نمازگزاران روزه داراظهار داشت: مبانی اسلام رهایی بخش انسان و برنامه کاملی برای زندگی است و نگاهی همه جانبه را به انسان و نیازهای او دارد.

وی ماه رمضان را ازماههای به خصوص خداوند خواند و گفت: در این ماه انسان به دعوت خداوند بر خوان او می نشیند که باید تا آنجا که می تواند از برکات آن بهره مند شوند.

آیت الله گرکانی ماه رمضان را عامل همبستگی اجتماعی و دینی امت اسلامی خواند و گفت: باید هر چه بیشتر از این فرصت الهی برای تقویت بنیادهای پیوند خود با امت اسلامی و پیشبرد برنامه های خود استفاده کنیم.

امام جمعه اراک تصریح کرد: ایام روزه داری و میهمانی خداوند بهترین فرصت برای نهادینه کردن احکام نورانی قرآن است و بیش از هر کس باید روی نوجوانان و قشر جوان کشور سرمایه گذاری کرد.

وی تدبر در قرآن و فهم آن را دراین ماه میسرتر از دیگر ایام خواند و افزود: تلاش کنیم در این ماه روح و جسم خود را از ناپاکی ها پاک کنیم تا به خداوند که رمز این ماه است نزدیک شویم.

آیت الله محسنی گرکانی درادامه با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس قطعه ای درخشان از تاریخ کشور است که تجلیل و معرفی آن نباید به یک هفته ختم شود.

وی با اشاره به اینکه جمعی از جانبازان از بی توجهی به آنان در برنامه های هفته دفاع مقدس استان انتقاد داشتند افزود: در برنامه های ویژه دفاع مقدس باید به گمنامی های این دوران پرداخت و از حماسه آفرینان واقعی تجلیل کرد.

 

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo