شهید آوینی
 
اقتدار نظامی باید در سطحی باشد که دشمن هرگز احساس طمع نکند
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح پنج شنبه از نمایشگاه تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در محل دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر بازدید کردند.

در این نمایشگاه نتیجه تحقیقات و دستاوردهای علمی متخصصان صنایع دفاع و نیروی دریایی در بخش های مربوط به شناورهای سطحی، هواپیمایی بدون سرنشین، سامانه های موشکی و لیزری، ساخت قطعات و تجهیزات فنی، توپهای پیشرفته و بومی شده فجر27، سامانه های کشف، ردگیری و انهدام موشکها و سامانه های راداری، به نمایش گذاشته شده بود.

فرمانده کل قوا سپس در جمع فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران با قدردانی از پیشرفتها و دستاوردهای نیروی دریایی ارتش و همت، تلاش و برنامه ریزی فرماندهان این نیرو تاکید کردند: دانشگاههای ارتش به لحاظ حضور دانشجویان جوان، پرامید و با استعداد بسیار حائز اهمیت هستند و باید ارتقاء بیش از پیش سطح آموزشها همواره مدنظر باشد.

ایشان بسیاری از فرماندهان کنونی ارتش در رده های مختلف را تربیت شدگان نظام جمهوری اسلامی دانستند و افزودند: دانشجویان دانشگاههای ارتش همچون محرکهای پرقدرتی هستند که اگر داده های مناسب به آنان داده شود فرآورده های شگفت انگیزی به دست خواهد آمد.

حضرت آیت الله خامنه ای ضمن تاکید بر لزوم افزایش روزافزون اقتدار نظامی نیروهای مسلح خاطرنشان کردند: در دنیا امروز به دلیل سلطه قدرت های زورگو و چشم طمع آنان به منافع دیگر کشورها باید اقتدار و توان نیروهای مسلح در سطحی باشد که دشمن هیچگاه احساس طمع نکند.

فرمانده کل قوا، ادعای صلح طلبی برخی کشورهای غربی را فریب و دروغی آشکار خواندند و با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچگاه به دنبال تعرض به دیگران نیست، تصریح کردند: آمادگی نیروهای مسلح کشور اکنون به گونه ای است که پاسخ آنها به هر تهدید عملی و یا تجاوزی، برای متجاوز به شدت گران خواهد بود و قطعا موجب شکست او خواهد شد.

در پایان این دیدار نماز جماعت ظهر وعصر به امامت حضرت آیت الله خامنه ای اقامه شد.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo