شهید آوینی
همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس؛
نهمین نمایشگاه بزرگ «حماسه دلاوران معراج » برگزار می شود
نهمین نمایشگاه بزرگ «حماسه دلاوران معراج » همزمان با آغاز گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار می شود.

حجةالسلام حمید رضا خازنی دبیر نهمین نمایشگاه «حماسه دلاوران معراج» پیش از ظهر روز(دوشنبه) طی نشست مطبوعاتی که در محل برگزاری این نمایشگاه انجام شد، گفت: این نمایشگاه به همت بسیج صنعت حمل و نقل هوایی کشور و کلیه سازمان های مستقر در فرودگاه مهرآباد و با همکاری مرکز مقاومت بسیج منطقه تهران بزرگ و بسیج ناحیه مقداد برگزار خواهد شد.

وی افزود: این نمایشگاه در دو بخش فضای باز و فضای مسقف برگزار می شود که بخشی از فضای باز این نمایشگاه به فعالیت های لشکر 10 سیدالشهدا(ع) اختصاص دارد که شامل غرفه گنجینه شهدا، تجهیزات و ادوات نظامی ، ماکت های عملیاتی، نمایش بخشی از عملیات کربلای5، حرکات نمایشی، گردش دانش آموزان با نفربرهای نظامی در سطح منطقه نمایشگاه، پخش فیلمهای دفاع مقدس و... می باشد.

حجةالاسلام خازنی سالن کودک و نوجوان را مهمترین بخش این نمایشگاه عنوان کرد و افزود: علاوه بر غرفه های نقاشی و سفال در کیوسک های ثبت نام به کودکان و نوجوانان فیش هایی ارائه می شود که آنها می توانند در بازی های مختلف شرکت کرده و عکسهای یادگاری بگیرند.

دبیر نهمین نمایشگاه «حماسه دلاوران معراج»، به سالن ویژه جوانان اشاره کرد و گفت: در غرفه ای به نام «مقاومت، دفاع مقدس و لبنان» جوانان می توانند نامه ای برای مردم لبنان بنویسند که با هماهنگی سفارت لبنان این نامه ها ارسال خواهد شد.

بر اساس این گزارش؛ نمایش فیلمهای دفاع مقدس، نمایش قطعات نقاشی شده از صحنه های دفاع مقدس، ایستگاه صلواتی، توزیع بسته های فرهنگی با همکاری برخی از فرهنگسراهای تهران و اجرای مراسم مذهبی و شب شعر و شب خاطره در حسینیه شهدا از برنامه های دیگر این نمایشگاه می باشد.

خازنی خاطر نشان کرد: سه سالن با 70 غرفه در فضای مسقف نمایشگاه سیر تاریخ شروع جنگ تحمیلی را به نمایش می گذارند، که شامل گالری دفاع مقدس، آمفی تاتر، کارهای رئال، مدرن و مفهومی می باشد.

وی به حضور فعال و خودجوش جوانان در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: هر سال در این نمایشگاه 2 هزار نفر به خاطر 2 هزار روز جنگ در بخشهای هنری، پشتیبانی و اطلاع رسانی همکاری دارند که از سن 8 سال تا 70 سال در واحدهای مختلف این نمایشگاه فعال هستند.

وی به استقبال گسترده مردم در طول برگزاری این نمایشگاه در سالهای گذشته اشاره کرد و افزود: هر ساله بیش از 500 هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کرده اند.

حجةالاسلام خازنی گفت: نهمین نمایشگاه بزرگ دفاع مقدس آخرین سال برگزاری خود را در مکان فعلی به اتمام می رساند اما شرکت مترو تهران با برنامه ریزی مکانی را جهت برگزاری این نمایشگاه در سالهای آتی در اختیار ما قرار می دهد.

نمایشگاه «حماسه دلاوران معراج» با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره بهترین فرزندان این آب و خاک در مساحتی به وسعت 15000 متر مربع در فضای باز و 5000 متر مربع در فضای مسقف در محل سابق پایانه مسافربری غرب تهران واقع در میدان آزادی برگزار می شود.

این نمایشگاه از جمعه 31 شهریور با حضور یکی از سران سه قوه افتتاح خواهد شد که به مدت ده روز بازدید برای عموم از ساعت 30/8 الی 20آزاد می باشد.


 
Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo