شهید آوینی
 
پانزدهمين اجلاس سراسری نماز برگزار شد

پانزدهمين اجلاس سراسری نماز روز 27 شهريور ماه در سالن همايش‌های بين‌المللی صدا و سيما و با حضور جمعی از مسوولان فرهنگی كشور آغاز به كار كرد.

در ابتدای اين مراسم «رستمی » قاری ممتاز و بين المللی قرآن كريم به تلاوت آياتی چند از كلام الله مجيد پرداخته، سپس حجت الاسلام و المسلمين «استادی» امام جمعه موقت قم در رابطه با لزوم توجه بيشتر نماز سخنرانی كرده و گفت: نمی‌توان در مقابل كوچكترين فساد و گناه بی‌تفاوت بود،زيرا گناه مانند آتشی است كه در برابر سكوت و بی‌تفاوتی نه تنها مهار نمی‌شود بلكه گسترش پيدا می‌كند.

امام جمعه موقت قم تصريح كرد :نماز پس از توحيد و معاد از مهمترين اصول دينی مسلمانان بوده و بالاترين تأثير را بر رفتار فرد دارد پس مسؤولان بايد با توجه به اين مهم سعی كنند به احياء فرهنگ نماز و سرمايه‌گذاری در ميان مردم به خصوص جوانان بپردازنند.

سپس مهندس «فرشيدی» وزير آموزش و پرورش درباره برنامه های اين وزارتخانه در رابطه با دانش آموزان به سخنرانی پرداخته و گفت: اسلام به عنوان الگوی برتر در جهان شناخته شده و تأثيرگذاری بسياری را در اذهان مردم جهان دارد.

وزير آموزش و پرورش در ادامه تصريح كرد: آموزش نماز از مهم ترين برنامه های آموزش و پرورش در سال تحصيلی جديد است و تلاش می كنيم از نماز به عنوان يك ابزار مشاركت بين مس‍ؤولان و دانش آموزان استفاده كنيم .

حجت‌الاسلام و المسلمين «محسن قرائتی» رييس ستاد اقامه نماز كشور از ديگر سخنرانان اين مراسم در ارتباط با نماز گفت:ديگر زمان آن فرارسيده است كه با تبليغ عملی و حضوری به معرفی نماز بپردازيم زيرا تأثيرگذاری آن به مراتب بيشتر از سخنرانی است .

رييس ستاد اقامه نماز تصريح كرد:با مطالعاتی كه در ارتباط با جذب و ترغيب جوانان به نماز انجام شده‌است، به اين مهم دست يافتيم كه در حال حاضر جوانان خودشان به ارايه راهكار مناسب با شرايط اكنون دست يابند و راهی را برای جذب نسل جوان به سمت دين و نماز ارايه دهند.

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo