دایرةالمعارف الکترونیکی اعجاز علمی قرآن فعال شد
شورای جهانی اعجاز علمی قرآن در عربستان نخستین و بزرگترین دایرةالمعارف الکترونیکی اعجاز علمی قرآن را با هدف بررسی مسائل علمی موجود در قرآن و سنت نبوی راه اندازی کرد.

به نقل از محیط، این دایرة المعارف شامل مسائل علمی موجود در قرآن کریم و سنت نبوی است که معانی آیات، احادیث، مسائل وابسته به علوم تجربی و مباحث جدید علمی را در پایگاه اطلاع رسانی وابسته به سایت شورای جهانی اعجاز علمی قرآن به دو زبان عربی و انگلیسی منتشر کرده است.

شورای جهانی اعجاز علمی قرآن با بیان اینکه شرکت تکنولوژی معلومات کار آماده سازی نسخه های الکترونیکی قرآن را به عهده گرفته، اظهار داشت: حدود 8 هزار صفحه از بحثهای مورد بررسی از سوی علماء و فقهای مسلمانان به صورت تصویر و یا فیلمهای ویدئویی از سوی این شرکت ارائه شد که قرار است در 14 مجلد چاپ و منتشر شود.

دکتر عبدالله بن عبدالعزیز المصلح دبیر کل شورای اعجاز علمی قرآن با بیان اینکه این دایرة المعارف در برگیرنده همه آیات و احادیثی است که اعجاز علمی دارد، افزود: مباحث علمی به طور کامل شرح و تفسیر داده شده اند.

وی گفت: این دایرةالمعارف در واقع بیانگر تمدن دین اسلام با همه اسرار و رمز و رموزش کشف شده اش است؛ چرا که قابلیت جهانی شدن و مستحق ارائه به همه جهان را دارا بود.

مسائل مطرح شده در این دایرة المعارف نتیجه بحث و تفسیر 1300 آیه قرآن و 1700 حدیث نبوی است که مسائل هستی را مورد بررسی قرار می دهد.

این دایرة المعارف نتیجه تلاش و اقدامات 20 ساله ای است که 250 بحث علمی و تخصصی را گرد آوری کرده است.

منبع : خبرگزاری مهر

Logo
https://old.aviny.com/News/85/06/26/05.aspx?&mode=print