چهارمين جشنواره فيلم امام رضا(ع) در مشهد برگزار می‌شود

چهارمين جشنواره فيلم امام رضا(ع) در مشهد برگزار می‌شود.

شعبه خراسان رضوی، چهارمين جشنواره فيلم از مجموعه جشنواره‌های فرهنگی هنری امام رضا(ع) با هدف شناسايی معارف، شخصيت و معنويات حضرت در مشهد برگزار می‌شود.

اين جشنواره را معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد با همكاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صدا و سيما برگزار می‌كند.

معارف رضوی، آداب زيارت، زائر و مجاور،‌ جامعه رضوی، حركت تاريخی زنان نوغان، معماری حرم، مناظرات و جايگاه ويژه علمی و اخلاقی حضرت، تاثيرات اجتماعی و فرهنگی حرم رضوی بر ايرانيان و ارتباط نسل جوان با امام رضا(ع) از جمله موضوعات اين جشنواره اعلام شده است.

كليه فيلم‌سازان از نهادها، سازمان های دولتی و تهيه كنندگان بخش خصوصی و آزاد می‌توانند در سه بخش اصلی،‌ ويژه و جنبی اين جشنواره شركت كنند.

گفتنی است بخش اصلی جشنواره فيلم امسال شامل فيلم های داستانی، مستند، پويانمايی (انيميشن) و نماهنگ می‌باشد كه تمامی آثار اين بخش در دو قسمت حرفه‌ای و غير حرفه‌ای به طور مجزا مورد بازبينی، ارزيابی و تقدير قرار می‌گيرد.

همچنين با توجه به نامگذاری امسال به نام پيامبر اعظم(ص) و لزوم توجه به شخصيت والا، زندگی، آموزه‌ها و جايگاه عالی ايشان در قالب تصوير، بخش ويژه جشنواره به فيلم‌های مرتبط با پيامبر گرامی اسلام(ص) اختصاص يافته است.

بنابر اعلام دبيرخانه چهارمين جشنواره فيلم امام رضا(ع) آثار منتخب رسيده كه پيش از اين در جشنواره‌های داخلی و خارجی شركت كرده‌اند در بخش جنبی و صرفا برای نمايش قرار می‌گيرند.

شايان ذكر است آخرين مهلت دريافت آثار 11 آبان ماه سال جاری است. زمان برگزاری جشنواره از 7 آذر ماه سال جاری به مدت سه روز اعلام شده است.

منبع : خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)

Logo
https://old.aviny.com/News/85/06/22/12.aspx?&mode=print