شهید آوینی

 

قبرستان مسلمانان، پاركينگ اسراييلی‌ها می‌شود

به دنبال تلاش‌های پی در پی برای يهودی سازی «قدس»، شركت‌های آمريكايی و اسراييلی از دادگاه عالی اسراييل خواستند تا برای اجرای عمليات احداث پاركينگ و ديوار حائل بر قسمت باقی‌مانده‌ای از زمين‌های قبرستان «مامن‌الله»، مجوز صادر كنند.

به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی«محيط»، قبرستان «مامن‌الله» كه يكی از قديمی‌ترين و بزرگ‌ترين قبرستان‌های اسلامی و محل دفن صحابه پيامبر اكرم(ص) است، پيش از اين نيز از سوی شركت‌های آمريكايی هم‌پيمان با شركت‌های اسراييلی به خاطر احداث موزه مورد تعرض قرار گرفت.

درخواست ارسال مجوز نيز پس از گذشت چند ماه از عمليات ساخت موزه كه طی آن به دليل نبش صدها قبر از صحابه نبی اكرم (ص) به اين مكان مقدس بی‌حرمتی شد، با مخالفت شديد موسسه «الاقصی» كه وظيفه تجديد بنای اماكن مقدس را بر عهده دارد، رو به رو شد.

موسسه الأقصی در شهر «ام الفحم» واقع در اراضی اشغالی فلسطين در اين‌باره اعلام كرد: شركت‌های آمريكايی هم پيمان با شركت‌های اسراييلی به دليل آنكه نتوانستند اين موسسه را راضی به فروش اراضی اين قبرستان كنند، درخواست ارسال مجوز كرده‌اند.

اين موسسه ادامه داد: شركت‌های مذكور به دليل مخالفت ما با اين امر به ناچار به دادگاه عالی اسراييل پناه برده‌اند.

يادآوری می‌شود، علی رغم تلاش‌ شركت‌های آمريكايی و اسراييلی برای صدور مجوز و امكان‌پذير كردن اجرای عمليات احداث پاركينگ، دادگاه عالی اسراييل موقتاً مانع اجرای اين طرح شده‌است.
 

منبع : خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo