شهید آوینی

 

خدمت رسانی به زائران و حجاج خانه خدا افزایش می یابد
همزمان با ماه مبارک رمضان، به منظور خدمت رسانی به زائران و حجاج خانه خدا، عربستان تدابیر خاصی در نظرگرفته تا زیارت امسال متفاوت با سالهای دیگر انجام شود.

به نقل از نسیج، دکتر محمد الخزیم رئیس امور مسجد الحرام و مسجدالنبی با بیان اینکه برای استقبال از زائران در ماه مبارک رمضان تدابیر و اقدامات خاصی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد که تعداد زیادی طرح مهم برای خدمت رسانی به حجاج و زائران در نظر گرفته اند تا آنها امسال ماه رمضان متفاوتی نسبت به سالهای گذشته داشته باشند، از این رو با شرکتهای ملی بهداشت و اشتغال به مدت سه سال قرار داد بسته است تا اقدامات خود را در خدمت رسانی به زائران انجام دهند.

دکتر الخزیم اظهار داشت: از جلمه این طرحها می توان به پوشاندن چاه آب زمزم و گسترش حیاط مسجدالنبی اشاره کرد که به دنبال گسترده سازی حیاط این مسجد، به طور هماهنگ سر پوشیده شد.

اما طرح اصلی برای ماه رمضان امسال که خدمت رسانی به زائران مسجدالحرام را در بر می گیرد، یک ماه کامل ادامه دارد که مسائل توجیهی، دعوت، خدمت رسانی، هنری و فرهنگی در آن از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهند شد. از سوی دیگر برنامه ای برای بازدید از کارخانه دوخت لباس کعبه به منظور معرفی مراحل تولید لباس کعبه نیز انجام می شود.

در پی این طرحها قرار است کتابخانه جدیدی برای فتوا در نزدیکی مسجدالحرام احداث شود. همچنین در داخل و خارج مسجدالحرام کلاسهای علمی برگزار می شود.

نصب لوحهای راهنمایی به منظور نشان دادن ورودی و خروجی از دیگر این اقدامات به شمار می رود.

فرشهای جدیدی در راهروهای داخلی مسجدالحرام تعبیه می شود که هر کدام با رنگهای مختلف به راهنمایی بر ورود و خروج راهها کمک می کند.

 منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo