182 نماينده مجلس خواهان پيگيری سرنوشت امام موسی صدر شدند
 

 182 نماينده مجلس شورای اسلامی خواهان پيگيری مجدد سرنوشت امام موسی صدر و تلاش‌های همه جانبه بمنظور آزاد سازی اين روحانی مجاهد و عالم فرهيخته شدند.

بيانيه‌ای با 182 امضا از نمايندگان در رابطه با سالروز ربوده شدن امام موسی صدر پيش از پايان جلسه‌ی علنی روز چهارشنبه در مجلس شورای اسلامی قرائت شد.

متن اين بيانيه به شرح زير است:

28 سال پيش امام موسی صدر روحانی متفكر و مصلح انقلابی جهان اسلام در راستای تقاضای بی‌وقفه‌ی خود به منظور اعتلای جايگاه مسلمانان در جامعه‌ی لبنان و نيز توقف جنگ‌های داخلی لبنان و جلوگيری از تقسيم اين كشور، ناگزير دعوت رسمی حكومت ليبی برای مسافرت به طرابلس و ديدار و گفت‌وگو با رهبران اين كشور را پذيرفت و در آن كشور به همراه دو تن از همراهانش ربوده شد. علی‌رغم اظهارات متناقض مقامات ليبيايی در طی دو دهه‌ی گذشته، احكام صادره از سوی دستگاه‌های قضايی ايتاليا و لبنان بر ربوده شدن ايشان در ليبی تاكيد می‌كرد تا سرانجام قذافی نيز در سال 2002 مساله‌ی ربودن امام موسی صدر در ليبی را رسما تاييد كرد.

در ادامه‌ی اين بيانيه آمده است: با اين حال با گذشت 28 سال از اين خيانت بزرگ به جهان اسلام، هنوز تلاش‌های جمهوری اسلامی ايران و دولت لبنان برای مشخص شدن سرنوشت امام موسی صدر به ثمر ننشسته است، اما آموزه‌های بلند امام خمينی(ره) و وظايف مصرح قانون اساسی، برای دفاع از حقوق شهروندی و مبانی اصولگرايی حكم می‌كند كه ضمن پيگيری اقدامات گذشته در شرايط جديد جهان و منطقه‌ی خاورميانه تلاش همه‌جانبه‌ای را در سطوح خارجی و داخلی برای آزادسازی آن روحانی مجاهد و عالم فرهيخته آغاز كنيم؛ چرا كه دولت‌ها به مقداری كه از حقوق شهروندی‌شان دفاع می‌كنند و آن را محترم می‌شمارند، نزد جامعه‌ی جهانی مقتدر و محترم شناخته می‌شوند.

نمايندگان در ادامه‌ی بيانيه تصريح كردند: امروز كه نمايندگان ملت بزرگ ايران به حمايت از مردم و نمايندگان مجلس لبنان كه با هدف شكستن محاصره‌ی اين كشور در اعتصاب به سر می‌برند، برخاسته‌اند، اعلام عزم ملی برای آزادسازی امام موسی صدر، بشارت به هديه‌ای شايسته به لبنان سربلند است كه رهبر مقاومت پيروز آن سيدحسن نصرالله می‌گويد اگر می‌خواهيد به مقاومت لبنان كمك كنيد امام مقاومت را آزاد كنيد.

Logo
https://old.aviny.com/News/85/06/16/03.aspx?&mode=print