شهید آوینی

 

معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی: تدابیر خاصی برای سال پیامبر اعظم(ص) در نظر گرفته شده است
حجت الاسلام موسوی هوایی با بیان اینکه تدابیر خاصی برای سال پیامبر اعظم(ص) در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: پیش بینی شده به منظور آشنایی مردم با سیره و سنت نبوی تابلوهایی در شهر تعبیه شود که احادیث پیامبر اکرم (ص) در آن درج شده و از سوی صدا و سیما نیز به هنگام پخش برخی فیلمهای اخلاقی سخنان نبی اکرم(ص) زیرنویس می شوند .

حجت الاسلام سید جواد موسوی هوایی معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به اینکه 6 ماه از سال پیامبر اکرم (ص) گذشته است، طی سه ماه اول درباره چگونگی استفاده از بودجه برنامه ریزی  و پس از آن اجرای امور را در دستور کار قرار دادیم.

وی با اشاره به تدابیری که در این ایام دیده شده است، گفت: 70 درصد کار برای سال پیامبر اعظم (ص) پیش رفته است و ادامه آن در شرف انجام است.

حجت الاسلام سید جواد موسوی هوایی به اقدامات سازمان در خصوص سال نبی اکرم (ص) اشاره کرد و یاد آور شد: 8 تا 10 عنوان کتاب مرتبط با پیامبر(ص) تأیید شده و از سوی دیگر لوحهای فشرده "نسیم رحمت" با محوریت وجود پیامبر اکرم(ص) برای روحانیون در نظر گرفته شده است.

وی گفت: در تبلغات شهری و تولید فیلمهای تبلیغات دینی محوریت مباحث سیره و سنت انجام می شود که 50 درصد آن پیش رفته و باقی کار در دست اقدام است . در تبلیغات شهری، تابلوهای شهری با همکاری شهرداری تهران و شهرهای بزرگ کشور نصب می شود که در آنها جملات پیامبر اکرم (ص) در اشکال مناسب، جذاب و گیرا در انظار مردم قرار می گیرند.

معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه انجام زیرنویسهای تلویزیونی در سریالهایی که مورد علاقه بیشتر مردم قرار دارند در برنامه های کاری قرار گرفته اند، اظهار داشت: در سریالهای اخلاقی که از تلویزیون پخش می شوند، سعی بر این است تا مباحثی از پیامبر اکرم (ص) زیر نویس شود که اخلاق الهی و راهبرد اخلاق الهی را به دنبال داشته باشد.

وی به بخش دیگر از فعالیتهای سازمان در مورد سال پیامبر اعظم (ص) اشاره و تأکید کرد: گفتمانهای مختلف برای مخاطبان دانشجو در 20 استان انجام شده است که تا اواخر شهریور ماه ادامه دارد. در دانشگاههای مختلف با محوریت پیامبر اکرم (ص) پس از شهریور ماه گفتمانهای دانشجویی انجام خواهد شد که تعداد آنها یکهزار گفتمان است، طی این گفتمانها جوانها پس از ثبت نام، جزواتی دریافت می کنند که در گفتمانهای پرسش و پاسخ شرکت کرده، سؤالات خود را مطرح، مباحث مورد نظر را بررسی می کنند و سپس به آنها جوایزی برای تشویق اهدا می شود.

حجت الاسلام سید جواد موسوی هوایی در ادامه به اعزام مبلغ به استانهای مختلف اشاره کرد و یاد آور شد: محتوای سخنرانی این مبلغان برای ماه مبارک رمضان وجود مقدس پیامبر اکرم (ص) است و روشهای خانوادگی - اجتماعی، مباحث حکومتی و عدالت محوری از عنوانهایی هستند که از سوی تقریبا 25 هزار مبلغ در ماه مبارک رمضان مورد بحث و بررسی قرار می گیرند.

 منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo