با تقدیر از صاحبان 16 اثر

پنجمین جشنواره سراسری ادبیات داستانی بسیج برگزار می‌شود

پنجمین جشنواره سراسری ادبیات داستانی بسیج 11 تا 13 شهریور، با تقدیر از صاحبان 16 اثر برگزار می‌شود.

نشست خبری پنجمین جشنواره سراسری ادبیات داستانی بسیج، صبح امروز، با حضور حسین حسن‌نژاد، مدیر علمی و فرهنگی نیروی مقاومت بسیج و رئیس جشنواره سراسری ادبیات داستانی، برگزار شد.
وی در این نشست گفت:‌ حدود 2700 اثر به پنجمین دوره از این جشنواره رسید، كه پس از سه مرحله داوری استانی، 110 اثر انتخاب و به مرحله نهایی راه یافتند. در مرحله نهایی هم 16 اثر انتخاب شدند كه در اختتامیه این جشنواره از صاحبان آن‌ها تقدیر به عمل خواهد آمد.
حسن‌نژاد افزود:‌ به نفر اول 3 سكه، نفر دوم 2 سكه و نفر سوم یك سكه بهار آزادی اهدا خواهد شد.
رئیس این جشنواره ادامه داد: امیرحسین فردی دبیر جشنواره و فیروز زنوری جلالی، احمد شاكری و مجید قیصری جزو اعضای هیأت داوری این دوره از جشنواره هستند.
وی گفت: 30 درصد آثار رسیده متعلق به آقایان و 70 درصد متعلق به خانم‌ها بوده است. ما برای آثار ارسالی در فراخوان هیچ‌گونه محدودیتی به لحاظ سنی و موضوعی قایل نشدیم. زیرا معتقدیم ادبیات داستانی هیچ گونه محدودیتی نمی‌پذیرد. مسلماً كسانی كه به این جشنواره اثر می‌فرستند، خود می‌دانند چه موضوعاتی را انتخاب كنند.
مدیر علمی و فرهنگی نیروی مقاومت بسیج گفت: اصل این فكر كه بسیج به عرصه ادبیات آن هم داستانی توجه كرده است به چند موضوع به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با جوانان و نوجوانان و همچنین دیدار فرماندهان با معظم‌له و توصیه‌های ارزشمندشان مبنی براینكه «بسیج بهترین سازمانی است كه بعد از دفاع مقدس می‌تواند جوانان و نوجوانان را تشكل و سازمان بدهد» و یا به تعبیر ایشان «بسیج، نقش لوكوموتیو را دارد، باید حركتی را آغاز كند و قطار جامعه را به دنبال خود بكشد» برمی‌گردد.
وی افزود: بسیج دریایی از استعدادها و توانمندی‌های مختلف است، خصوصاً‌ زمانی كه نگاه به بسیج این چنین است: عرض و طول بسیج، عرض طول كشور و جامعه است و یا اینكه بسیجی به هر كسی كه موافق نظام و انقلاب است و دلش برای پیشرفت و تعالی مردم می‌تپد، گفته می‌شود.
وی گفت: ما بر اساس وظیفه ذاتی نگهبانی پاسداری از انقلاب و دستاوردهای آن است، رویكرد فرهنگی خویش را در اولویت دیگر رویكردها قرار دادیم و تقریباً از سال 79 توجه به جشنواره‌های فرهنگی هنری در دستور كار قرار گرفت.
حسن‌نژاد درباره پیشینه 4 دوره جشنواره سراسری ادبیات داستانی بسیج، گفت: در سال 79 با میزبانی استان آذربایجان شرقی و با تقریباً 500 اثر رسیده به دبیرخانه اولین جشنواره سراسری در عرصه ادبیات داستانی بسیج آغاز شد، كه در سال 80،81 و 83 دوره‌های دوم تا چهارم خود را پشت سر نهاد. سال 80 با میزبانی آذربایجان غربی، سال 81 در كرمان و نهایتاً بمهن 83 در هرمزگان این حركت فرهنگی به حیات خویش ادامه داد و توانست استعدادهای آماده و علاقه‌مند را به گرد خویش جمع نماید.

Logo
https://old.aviny.com/News/85/06/09/05.aspx?&mode=print